Novas formas de atuação profissional e iniciativas emergentes na publicidade brasileira contemporânea
View/ Open
Date
2022Author
Type
Title alternative
New forms of professional performance and emerging initiatives in contemporary Brazilian advertising
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O objetivo deste texto é discutir a redefinição das competências profissionais dos publicitários no contexto brasileiro, entre 2017 e 2021, apontando novas formas de atuação profissional e iniciativas emergentes a partir das indicações de Papel & Caneta. Os conceitos de referência são campo publicitário, práticas de produção e estratégias de publicização. A metodologia é qualitativa, contemplandodados documentais através da técnica de análise documental. Os resultados apontam 122 profissionaise ...
O objetivo deste texto é discutir a redefinição das competências profissionais dos publicitários no contexto brasileiro, entre 2017 e 2021, apontando novas formas de atuação profissional e iniciativas emergentes a partir das indicações de Papel & Caneta. Os conceitos de referência são campo publicitário, práticas de produção e estratégias de publicização. A metodologia é qualitativa, contemplandodados documentais através da técnica de análise documental. Os resultados apontam 122 profissionaise 70 iniciativas da publicidade brasileira que revelam questões transversais e estruturais dos novos formatos e conteúdos. Nos últimos cinco anos no Brasil, emergem modelos de agência e atuação profissional fortemente pautados por aspectos como juventude,mudança social e novos formatos da publicidade. ...
Abstract
The purpose of this text is to discuss the redefinition of the professional competences of advertisers in the Brazilian context, between 2017 and 2021, pointing out new forms of professional performance and emerging initiatives based on the indications of Papel & Caneta. The concepts of reference are the advertising field, production practices and publicization strategies. The methodology is qualitative, including documentary data through the document analysis technique. The results point to 12 ...
The purpose of this text is to discuss the redefinition of the professional competences of advertisers in the Brazilian context, between 2017 and 2021, pointing out new forms of professional performance and emerging initiatives based on the indications of Papel & Caneta. The concepts of reference are the advertising field, production practices and publicization strategies. The methodology is qualitative, including documentary data through the document analysis technique. The results point to 122 professionals and 70 initiatives in the Brazilian advertising that reveal transversal and structural issues of the new formats and contents. In the last five years in Brazil, agency models and professional practices have emerged, strongly guided by aspects such as youth, social change and new advertising formats. ...
In
Comunicação Pública. Lisboa: Escola Superior de Comunicação Social. Vol. 17, n. 32 (2022), p. 1-22
Source
Foreign
Collections
-
Journal Articles (40281)Applied and Social Sciences (4125)
This item is licensed under a Creative Commons License