We're doing this because you were home : an analysis of elements of the slasher formula in The Strangers (2008)
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Data
2021Tipo
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Estamos fazendo isso porque vocês estavam em casa : uma análise dos elementos da fórmula do slasher em Os Estranhos (2008)
Assunto
Abstract
This article verifies how Bryan Bertino’s 2008 film The Strangers articulates the slasher formula (CLOVER, 2015; DIKA, 1985) in order to tell a horror story that is in tune with the cultural context from the first decade of the 2000s in the United States. Drawing from analyses of the cultural impact of the terrorist attacks on September 11th, 2001, we point out evolutions in the slasher convention, including the dissidence from slasher films made to be deeply self-referential and campy. We also ...
This article verifies how Bryan Bertino’s 2008 film The Strangers articulates the slasher formula (CLOVER, 2015; DIKA, 1985) in order to tell a horror story that is in tune with the cultural context from the first decade of the 2000s in the United States. Drawing from analyses of the cultural impact of the terrorist attacks on September 11th, 2001, we point out evolutions in the slasher convention, including the dissidence from slasher films made to be deeply self-referential and campy. We also demonstrate how the recognizable structure is subverted to play with viewer expectations, potentializing its bleak and nihilistic ending, a narrative feature described by Pinedo (1996) as a postmodernist trend that breaks away from the classical horror structure. ...
Resumo
Este artigo verifica como Os Estranhos, filme de Bryan Bertino de 2008, articula a fórmula do filme slasher (CLOVER, 2015; DIKA, 1985) a fim de contar uma história de horror coerente com o contexto cultural da primeira década dos anos 2000 nos Estados Unidos. Partindo de análises do impacto cultural dos ataques terroristas de 11 de setembro de 2001, apontamos evoluções nas convenções do slasher, incluindo o distanciamento da autorreferencialidade e do exagero tão fortemente presentes em décadas ...
Este artigo verifica como Os Estranhos, filme de Bryan Bertino de 2008, articula a fórmula do filme slasher (CLOVER, 2015; DIKA, 1985) a fim de contar uma história de horror coerente com o contexto cultural da primeira década dos anos 2000 nos Estados Unidos. Partindo de análises do impacto cultural dos ataques terroristas de 11 de setembro de 2001, apontamos evoluções nas convenções do slasher, incluindo o distanciamento da autorreferencialidade e do exagero tão fortemente presentes em décadas passadas. Também demonstramos como a estrutura reconhecível é subvertida para manipular as expectativas do espectador, potencializando seu final desolador e niilista, elemento narrativo este descrito por Pinedo (1996) como uma tendência pós-modernista que se afasta da estrutura do horror clássico. ...
Contido em
LITERARTES. São Paulo, SP. N. 15 (2021), p. [215]-242
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Nacional
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