O tempo e o espaço da escola : produção de conhecimento escolar e de saber profissional
View/ Open
Date
2010Type
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este artigo traz refl exões acerca de um processo de trabalho vivenciado no contexto de uma escola pública durante o desenvolvimento de uma proposta de ensino que trata de resíduos sólidos produzidos pela atividade humana. Refl ete sobre o ensino de Química, considerando a sala de aula como espaço de interlocução e de produção de conhecimento escolar e de saber profi ssional. Propõe um ensino mais integrado e contextualizado e mostra a importância das relações estabelecidas entre professores em ...
Este artigo traz refl exões acerca de um processo de trabalho vivenciado no contexto de uma escola pública durante o desenvolvimento de uma proposta de ensino que trata de resíduos sólidos produzidos pela atividade humana. Refl ete sobre o ensino de Química, considerando a sala de aula como espaço de interlocução e de produção de conhecimento escolar e de saber profi ssional. Propõe um ensino mais integrado e contextualizado e mostra a importância das relações estabelecidas entre professores em formação inicial e professores em exercício para a constituição destes profi ssionais. ...
Abstract
This article brings refl ections about a process of work carried out in the context of a public school during the development of a proposal of teaching which deals with the treatment of solid waste produced by the human activity. It refl ects about the teaching of Chemistry, considering the classroom as a space of interlocution and production of school knowledge and professional learning. It proposes a more integrated and contextualized teaching and points out to the importance of the relations ...
This article brings refl ections about a process of work carried out in the context of a public school during the development of a proposal of teaching which deals with the treatment of solid waste produced by the human activity. It refl ects about the teaching of Chemistry, considering the classroom as a space of interlocution and production of school knowledge and professional learning. It proposes a more integrated and contextualized teaching and points out to the importance of the relationships established between teachers in initial education and teachers who already work in schools for the constitution of these professionals. ...
In
Cadernos do aplicação. Porto Alegre, RS. Vol. 23, n. 2 (jul/dez 2010), p. 145-168
Source
National
Collections
-
Journal Articles (41542)Exact and Earth Sciences (6257)
This item is licensed under a Creative Commons License
![](/themes/Mirage2Novo//images/lume/cc.png)