Good practices in language education : the contributions of Bem Legal Journal to language teacher education
dc.contributor.author | Welp, Anamaria Kurtz de Souza | pt_BR |
dc.contributor.author | Sarmento, Simone | pt_BR |
dc.contributor.author | Selbach, Helena Vitalina | pt_BR |
dc.contributor.author | Ramos, Dêner da Silva | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-05-18T04:37:36Z | pt_BR |
dc.date.issued | 2020 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2178-3640 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10183/221222 | pt_BR |
dc.description.abstract | Inscribed in the scope of Applied Linguistics, this paper reports on the creation process of Bem Legal Journal and discusses its role as a formative space for pre and in-service language teachers. We present the theoretical framework which underpins the publication, providing an outline of the development of the journal since its onset: its objective, conception, and organization. Throughout a quali/quantitative analysis of the issues comprising eight years of publications, from 2011 (the launching of the journal) to 2019, we present an overview of Bem Legal’s publications. The analysis corroborates the need for spaces for language teachers to share their pedagogical practices and experiences and gives evidence to the benefits these spaces bring to all agents of language education. | en |
dc.description.abstract | Inscrito no escopo da Linguística Aplicada, este artigo relata o processo de criação da revista Bem Legal e discute seu papel como um espaço formativo para professores de línguas pré e em serviço. Apresentamos o arcabouço teórico subjacente à publicação, fornecendo uma visão geral do desenvolvimento da revista desde seu início: objetivo, concepção e organização. Ao longo de uma análise quali/quantitativa das edições, abrangendo oito anos de publicações, de 2011 (ano de lançamento da revista) a 2019, fornecemos uma visão geral das publicações da Bem Legal. A análise corrobora a necessidade de espaços para os professores de língua compartilharem suas práticas e experiências pedagógicas e evidencia os benefícios que esses espaços trazem para agentes da educação linguística. | pt_BR |
dc.format.mimetype | application/pdf | pt_BR |
dc.language.iso | eng | pt_BR |
dc.relation.ispartof | BELT : Brazilian English Language Teaching Journal. Porto Alegre, RS. Vol. 11, n. 1 (jan./jun. 2020), e37746, p. 1-9 | pt_BR |
dc.rights | Open Access | en |
dc.subject | Teacher education | en |
dc.subject | Formação de professores | pt_BR |
dc.subject | Language education | en |
dc.subject | Ensino de línguas | pt_BR |
dc.subject | Periódico eletrônico | pt_BR |
dc.subject | Practices | en |
dc.subject | Educação lingüística | pt_BR |
dc.subject | Linguagem e línguas | pt_BR |
dc.title | Good practices in language education : the contributions of Bem Legal Journal to language teacher education | pt_BR |
dc.title.alternative | Boas práticas na educação linguística : contribuições da Revista Bem Legal para a formação de professores de línguas | pt |
dc.type | Artigo de periódico | pt_BR |
dc.identifier.nrb | 001125316 | pt_BR |
dc.type.origin | Nacional | pt_BR |
Files in this item
This item is licensed under a Creative Commons License
-
Journal Articles (40281)