A ilusão do colapso do tempo e do espaço na comunicação digital
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Date
2020Author
Type
Title alternative
The illusion of the collapse of time and space in digital communication
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Esse artigo propõe-se equacionar certos aspectos da experiência do tempo e do espaço na comunicação digital, investigando sua convergência e/ou divergência em relação à experiência mítica da atemporalidade. Conclui- se que, embora a comunicação digital pareça prescindir dos lugares e, aparentemente, não estabeleça relações necessárias de causa e efeito entre as informações que distribui, sua dependência da sucessão de eventos distancia-a do que seria uma experiência mítica do tempo e, portanto, ...
Esse artigo propõe-se equacionar certos aspectos da experiência do tempo e do espaço na comunicação digital, investigando sua convergência e/ou divergência em relação à experiência mítica da atemporalidade. Conclui- se que, embora a comunicação digital pareça prescindir dos lugares e, aparentemente, não estabeleça relações necessárias de causa e efeito entre as informações que distribui, sua dependência da sucessão de eventos distancia-a do que seria uma experiência mítica do tempo e, portanto, do espaço. ...
Abstract
This article proposes to equate certain aspects of the experience of time and space in digital communication, investigating its convergence and / or divergence from the mythical experience of timelessness. It is concluded that although digital communication seems to dispense with the places and apparently does not establish necessary cause and effect relationships between the information it distributes, its dependence on the succession of events distances it from what would be a mythical experi ...
This article proposes to equate certain aspects of the experience of time and space in digital communication, investigating its convergence and / or divergence from the mythical experience of timelessness. It is concluded that although digital communication seems to dispense with the places and apparently does not establish necessary cause and effect relationships between the information it distributes, its dependence on the succession of events distances it from what would be a mythical experience of time, therefore, of space. ...
In
Perspectivas em Ciência da Informação. Belo Horizonte. Vol. 25, n. 4 (dez. 2020), p. 68-79
Source
National
Collections
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