Formação de professores e os limites e possibilidades das tecnologias digitais na Educação
View/ Open
Date
2020Type
Title alternative
Teacher training and the limits and possibilities of digital technologies in education
Abstract in Portuguese (Brasil)
O artigo, de bases hermenêuticas, apresenta alguns desafios comuns à formação de professores e esboça projeções tecnológicas descentralizadas na educação. Partimos das seguintes problematizações: De que forma é viável articular uma formação de professores para o planejamento com as tecnologias, indo além dos tecnicismos e do ensino unidirecional? Quais os desafios que as profundas transformações trazem nas formas de se relacionar com o outro no mundo tecnológico na educação? Os resultados indic ...
O artigo, de bases hermenêuticas, apresenta alguns desafios comuns à formação de professores e esboça projeções tecnológicas descentralizadas na educação. Partimos das seguintes problematizações: De que forma é viável articular uma formação de professores para o planejamento com as tecnologias, indo além dos tecnicismos e do ensino unidirecional? Quais os desafios que as profundas transformações trazem nas formas de se relacionar com o outro no mundo tecnológico na educação? Os resultados indicam que não se trata simplesmente de garantir que as inovações tecnológicas entrem na cultura escolar, mas de dar condições de tempo para que os professores possam pensar, aprender com o outro e ressignificar o antigo, resistindo ao ensino fabricado e integrando as potencialidades humanas. ...
Abstract
The article, based on hermeneutic bases, presents some challenges common to teacher education and outlines decentralized technological projections in education. We start from the following problematizations: How is it feasible to articulate a teacher training for planning with technologies, going beyond technicalities and unidirectional teaching? What challenges do profound transformations bring in the ways of relating to each other in the technological world in education? The results indicate ...
The article, based on hermeneutic bases, presents some challenges common to teacher education and outlines decentralized technological projections in education. We start from the following problematizations: How is it feasible to articulate a teacher training for planning with technologies, going beyond technicalities and unidirectional teaching? What challenges do profound transformations bring in the ways of relating to each other in the technological world in education? The results indicate that it is not simply a question of ensuring that technological innovations enter the school culture, but of giving conditions of time for teachers to think, learn from the other and resignify the old, resisting the manufactured teaching and integrating human potentialities.Keywords:Teacher Training; Technologies; Planning. ...
In
Horizontes (Bragança Paulista). Bragança Paulista, SP. Vol. 38, n. 1 (2020), p. [1-18]
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39859)Applied and Social Sciences (4057)
This item is licensed under a Creative Commons License