Show simple item record

dc.contributor.authorOliveira, Lívio Luiz Soares dept_BR
dc.contributor.authorBalbinotto Neto, Giacomopt_BR
dc.date.accessioned2020-02-06T04:18:01Zpt_BR
dc.date.issued2014pt_BR
dc.identifier.issn1677-1222pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/205536pt_BR
dc.description.abstractEste artigo trata da Teoria Econômica do Mercado Religioso. São apresentados conceitos extraídos desse paradigma, como commodity religiosa, oferta e demanda de bens e serviços religiosos, competição e monopólio no mercado religioso, dentre outros. Os graus de regulação no mercado religioso são discutidos. São mostradas as definições de organizações religiosas e seus tipos, conceitos de compensadores religiosos e as possíveis consequências da intervenção governamental no mercado religioso. A principal contribuição deste trabalho é uma revisão da literatura, com base nos resultados de testes empíricos, sobre o principal resultado da Teoria do Mercado Religioso, ou seja, a de que existe uma correlação positiva entre pluralismo religioso e frequência religiosa.pt_BR
dc.description.abstractThis paper deals with the Religious Market Theory. It summarizes concepts relevant for this approach such as religious commodity, supply and demand for goods and religious services, competition and monopoly in religious market, and the degree of regulation in the religious market. Furthermore, the essay refers to definitions and typologies of religious organizations, religious compensators, and the possible consequences of government intervention in the religious market. The main contribution of this paper is a review of the empirical outcome of the relevant scientific literature interested in the positive correlation between religious pluralism and religious attendance.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoporpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de Estudos da Religião (REVER). São Paulo. Ano 14, n. 1 (2014), p. 69-98pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectReligiousen
dc.subjectTeoria econômicapt_BR
dc.subjectMarketen
dc.subjectReligiãopt_BR
dc.subjectPluralismen
dc.subjectMonopolyen
dc.subjectChoiceen
dc.titleA teoria do mercado religioso : evidências empíricas na literaturapt_BR
dc.title.alternativeA theory of the religious market : empirical evidences in the scientific literatureen
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb000980172pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


Files in this item

Thumbnail
   

This item is licensed under a Creative Commons License

Show simple item record