A survey of GPU-Based volume rendering of unstructured grids
Fecha
2005Resumo
A visualização volumétrica de grandes malhas não estruturadas é uma das principais metas da comunidade de visualização científica. Enquanto que em grades regulares o uso de técnicas baseadas em textura são adequadas para as Unidades de Processamento Gráfico (GPUs) atuais, os passos necessários para exibir malhas não estruturas não são diretamente mapeadas para o hardware atual. Este artigo revisa algoritmos e técnicas de visualização volumétrica que exploram GPUs de alta performance. São discut ...
A visualização volumétrica de grandes malhas não estruturadas é uma das principais metas da comunidade de visualização científica. Enquanto que em grades regulares o uso de técnicas baseadas em textura são adequadas para as Unidades de Processamento Gráfico (GPUs) atuais, os passos necessários para exibir malhas não estruturas não são diretamente mapeadas para o hardware atual. Este artigo revisa algoritmos e técnicas de visualização volumétrica que exploram GPUs de alta performance. São discutidos tanto os algoritmos como seus detalhes de implementação, incluindo as principais dificuldades das abordagens atuais. ...
Abstract
Real-time rendering of large unstructured meshes is a major research goal in the scientific visualization community. While, for regular grids, texture-based techniques are well-suited for current Graphics Processing Units (GPUs), the steps necessary for rendering unstructured meshes are not so easily mapped to current hardware. This paper reviews volume rendering algorithms and techniques for unstructured grids aimed at exploiting high-performance GPUs. We discuss both the algorithms and their ...
Real-time rendering of large unstructured meshes is a major research goal in the scientific visualization community. While, for regular grids, texture-based techniques are well-suited for current Graphics Processing Units (GPUs), the steps necessary for rendering unstructured meshes are not so easily mapped to current hardware. This paper reviews volume rendering algorithms and techniques for unstructured grids aimed at exploiting high-performance GPUs. We discuss both the algorithms and their implementation details, including major shortcomings of existing approaches. ...
En
Revista de informática teórica e aplicada. Porto Alegre, RS. Vol. 12 , n. 2 (out. 2005), p. 9-29
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