A recepção de alunos nas ações de Educação Patrimonial no Museu de História da Medicina do Rio Grande do Sul (2015 a 2016)
View/ Open
Date
2018Advisor
Academic level
Graduation
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente trabalho de pesquisa se propõe a analisar aspectos da recepção de alunos nas ações de Educação Patrimonial do Museu de História da Medicina do Rio Grande do Sul - MUHM, através dos questionários de visitação respondidos por alunos e professores nas recepções efetuadas ao longo dos anos de 2015 e 2016, englobando as exposições “DESAFIOS: a Medicina e a luta pela Vida” e “Os Segredos da Anatomia: Um Olhar Atento Sobre a Base da Vida Humana”. Através da análise destes questionários e de ...
O presente trabalho de pesquisa se propõe a analisar aspectos da recepção de alunos nas ações de Educação Patrimonial do Museu de História da Medicina do Rio Grande do Sul - MUHM, através dos questionários de visitação respondidos por alunos e professores nas recepções efetuadas ao longo dos anos de 2015 e 2016, englobando as exposições “DESAFIOS: a Medicina e a luta pela Vida” e “Os Segredos da Anatomia: Um Olhar Atento Sobre a Base da Vida Humana”. Através da análise destes questionários e de materiais produzidos pelo museu, como os relatórios do setor educativo, os livros de registro de visita, folder de exposições e demais fontes fornecidas, busca-se compreender a recepção dos alunos em relação a essas atividades de educação patrimonial. ...
Abstract
This research aims to analyze aspects of the reception of students in the Patrimonial Education actions of the Medical History Museum of Rio Grande do Sul - MUHM, through the questionnaires of visitation answered by students and teachers in the receptions carried out over the years of 2015 and 2016, including the expositions "CHALLENGES: Medicine and the struggle for Life" and "The Secrets of Anatomy: An Attentive Look at the Basis of Human Life". Through the analysis of these questionnaires an ...
This research aims to analyze aspects of the reception of students in the Patrimonial Education actions of the Medical History Museum of Rio Grande do Sul - MUHM, through the questionnaires of visitation answered by students and teachers in the receptions carried out over the years of 2015 and 2016, including the expositions "CHALLENGES: Medicine and the struggle for Life" and "The Secrets of Anatomy: An Attentive Look at the Basis of Human Life". Through the analysis of these questionnaires and materials produced by the museum, such as the reports of the educational sector, visit registration books, exhibitions folder and other sources provided, the aim is to understand the reception of the students in relation to these heritage education activities. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Filosofia e Ciências Humanas. Curso de História: Licenciatura.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License