O ensino de português e os dicionários escolares : um segmento informativo da microestrutura para fins de produção textual
View/ Open
Date
2008Type
Title alternative
Teaching portuguese and using school dictionaries: a microstructural information segment for the writing
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O crescimento do interesse pelos dicionários escolares de língua portuguesa nos últimos anos é notável. O próprio Ministério da Educação tem dado mais atenção a essas obras com o intuito de torná-las ferramentas realmente eficazes no aprimoramento da competência lingüística dos estudantes. O objetivo do presente trabalho é propor um segmento onomasiológico no verbete de um dicionário escolar que vise atender às necessidades de produção lingüística, que se derivam das competências elencadas pelo ...
O crescimento do interesse pelos dicionários escolares de língua portuguesa nos últimos anos é notável. O próprio Ministério da Educação tem dado mais atenção a essas obras com o intuito de torná-las ferramentas realmente eficazes no aprimoramento da competência lingüística dos estudantes. O objetivo do presente trabalho é propor um segmento onomasiológico no verbete de um dicionário escolar que vise atender às necessidades de produção lingüística, que se derivam das competências elencadas pelos PCN (1998). ...
Abstract
There has been a remarkable growth of interest in the Portuguese school dictionaries in Brazil in the last few years. Presently the Government aims at improving the quality of school dictionaries so that these types of reference books may help students to develop their linguistic skills. This paper presents the design of an onomasiological information segment to the entries of a school dictionary so as to help students with their writing. This and other language activities are defined by the Br ...
There has been a remarkable growth of interest in the Portuguese school dictionaries in Brazil in the last few years. Presently the Government aims at improving the quality of school dictionaries so that these types of reference books may help students to develop their linguistic skills. This paper presents the design of an onomasiological information segment to the entries of a school dictionary so as to help students with their writing. This and other language activities are defined by the Brazilian National Curriculum (PCN). ...
In
Polifonia. Cuiabá. N. 15 (2008), p. 1-14
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40281)
This item is licensed under a Creative Commons License