Now showing items 1-4 of 4

    • Consumer search and purchase : gravitational spatial sales model using search engine query data 

      Kemmerich, Graziele Camargo (2023) [Thesis]
      People usually get information from different sources to search for products and services in their purchase journey. Online communication channels, such as search engine platforms, are one of the sources that consumers can ...
    • Indexing and querying dataspaces 

      Mergen, Sérgio Luis Sardi (2011) [Thesis]
      Over theWeb, distributed and heterogeneous sources with structured and related content form rich repositories of information commonly referred to as dataspaces. To provide access to this heterogeneous data, information ...
    • Jornalismo e SEO : otimização de títulos para mecanismos de busca no ciberjornal UOL 

      Paludo, Letícia de Carvalho (2019) [Work completion of graduation]
      Esta monografia analisou quais técnicas de SEO estão presentes em Title Tags de notícias do portal de jornalismo e entretenimento UOL. Para a coleta de títulos, foram selecionadas três datas do mês de maio e nestes dias ...
    • Um mecanismo de consulta temporal por palavras-chave em páginas web 

      Frozi, Aline Reveilleau (2010) [Work completion of graduation]
      Este trabalho apresenta a ferramenta Chronos, que oferece uma interface Web que possibilita aos usuários realizarem consultas temporais por palavras-chave em páginas Web. Isto é possível através da exploração das informações ...