Palavrear o cotidiano, a leitura de imagens como motivação do fazer poético
View/ Open
Date
2011Author
Advisor
Academic level
Specialization
Abstract in Portuguese (Brasil)
Estuda sobre as relações entre poesia e as relações entre sentidos e construção do sujeito leitor. Analisa uma experiência realizada em 2010, no âmbito escolar, dando ênfase a leitura de poemas de Mário Quintana, Sérgio Caparrelli e Paulo Leminski sob um fazer inspirado na busca da sensibilização poética organizada pelos sentidos de João Francisco Duarte Junior, pela poetização de Paul Valeriè, pela Lógica de Gilles Deleuze e pela arte educação da Pedagogia Waldorf. Traça-se um relato da oficin ...
Estuda sobre as relações entre poesia e as relações entre sentidos e construção do sujeito leitor. Analisa uma experiência realizada em 2010, no âmbito escolar, dando ênfase a leitura de poemas de Mário Quintana, Sérgio Caparrelli e Paulo Leminski sob um fazer inspirado na busca da sensibilização poética organizada pelos sentidos de João Francisco Duarte Junior, pela poetização de Paul Valeriè, pela Lógica de Gilles Deleuze e pela arte educação da Pedagogia Waldorf. Traça-se um relato da oficina de poesia ministrada e a leitura de poemas resultantes de processo. ...
Abstract
Studies about the relantioship between poetry, senses and the construction of the subject reader. Analyses an experience held in 2010, in a school scope, with emphasis to readings of Mário Quintana, Sérgio Caparrelli and Paulo Leminski´s poems under a doer inspired in searching of poetic sensibilization organized by João Francisco Duarte Junior´s senses, by the poetry kind of Paul Valeriè, by Gilles Deleuze’s logic and by Pedagogic Waldorf´s art education. Draws an account about a workshop of p ...
Studies about the relantioship between poetry, senses and the construction of the subject reader. Analyses an experience held in 2010, in a school scope, with emphasis to readings of Mário Quintana, Sérgio Caparrelli and Paulo Leminski´s poems under a doer inspired in searching of poetic sensibilization organized by João Francisco Duarte Junior´s senses, by the poetry kind of Paul Valeriè, by Gilles Deleuze’s logic and by Pedagogic Waldorf´s art education. Draws an account about a workshop of poetry given and the reading of poems resulting from this proccess. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Faculdade de Educação. Curso de Especialização em Pedagogia da Arte.
Collections
-
Humanities (1949)
This item is licensed under a Creative Commons License