A trajetória histórico educativa da instrução pública na cidade do Rio Grande (1845 1857)
View/ Open
Date
2019Type
Title alternative
The historical educational trajectory of public instruction in the city of Rio Grande (1845-1857)
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este trabalho aborda os aspectos histórico-educativos da instrução pública na cidade do Rio Grande, no períodopós Revolução Farroupilha. Desta-ca as particularidades deste período com ênfase nos espaços escolares, na re-muneração dos professores públicos e nos primórdios do ensino secundário lo-cal mantido pela iniciativa privada. A partir das constatações sobre a precarie-dade de recursos investidos pelo governo provincial na instrução pública, tanto nos espaços escolares como nos salários dos ...
Este trabalho aborda os aspectos histórico-educativos da instrução pública na cidade do Rio Grande, no períodopós Revolução Farroupilha. Desta-ca as particularidades deste período com ênfase nos espaços escolares, na re-muneração dos professores públicos e nos primórdios do ensino secundário lo-cal mantido pela iniciativa privada. A partir das constatações sobre a precarie-dade de recursos investidos pelo governo provincial na instrução pública, tanto nos espaços escolares como nos salários dos professores, nota-se que a iniciativa privada abarcou as demandas educacionais do município, principalmente no que tange o ensino secundário, suprindo a carência de investimentos e organi-zando uma estrutura de novas instituições educativas. ...
Abstract
This work approaches the historical-educational aspects of the public instruction in the city of Rio Grande, in the post Farroupilha Revolution. It highlights the particularities of this period with emphasis in the school spaces, in the public teacher's remuneration and in the beginning of the local secondary education kept by the private sector. With the information about the precari-ousness of resources invested by the provincial government, we note that the private sector encompassed the edu ...
This work approaches the historical-educational aspects of the public instruction in the city of Rio Grande, in the post Farroupilha Revolution. It highlights the particularities of this period with emphasis in the school spaces, in the public teacher's remuneration and in the beginning of the local secondary education kept by the private sector. With the information about the precari-ousness of resources invested by the provincial government, we note that the private sector encompassed the educational demands of the city, mainly in terms of the secondary education, providing the lack of investments and organ-izing a structure of new educational institutions. ...
In
Revista de História e Historiografia da Educação. Curitiba, PR: Associação Nacional de História. Vol. 3, n. 8 (maio/ago. 2019), p. 21-45
Source
National
Collections
-
Journal Articles (38920)Applied and Social Sciences (3946)
This item is licensed under a Creative Commons License