Browsing Computation by Author "Oliveira Neto, Manuel Menezes de"
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Preserving geometry and topology for fluid flows with thin obstacles and narrow gaps
Azevedo, Vinicius da Costa (2016) [Thesis]Fluid animation methods based on Eulerian grids have long struggled to resolve flows involving narrow gaps and thin solid features. Past approaches have artificially inflated or voxelized boundaries, although this sacrifices ... -
A quantum physics approach for simulating agate colors
Gonçalves, Bárbara Bellaver (2012) [Dissertation]A simulação de cores corresponde à essência do processo de síntese de imagens realistas. Em se tratando de minerais, a presença de uma dada impureza, ou uma variação de sua concentração, pode fazer com que alguns materiais ... -
Real-time detection of planar regions in unorganized point clouds
Limberger, Frederico Artur (2014) [Dissertation]Automatic detection of planar regions in point clouds is an important step for many graphics, image processing, and computer vision applications. While laser scanners and digital photography have allowed us to capture ... -
Real-time photographic local tone reproduction using summed-area tables
Slomp, Marcos Paulo Berteli (2008) [Dissertation]A síntese de imagens com alta faixa dinâmica é uma prática cada vez mais comum em computação gráfica. O desafio consiste em relacionar o grande conjunto de intensidades da imagem sintetizada com um sub-conjunto muito ... -
Robust point-cloud registration based on dense point matching and probabilistic modeling
Netto, Gustavo Marques (2022) [Dissertation]This thesis presents techniques for 3D point-cloud registration that are robust to outliers and missing regions. They tackle non-rigid and rigid registration and exploit the advan tages of deep learning for dense point ... -
Shadow Mapping com múltiplos valores de profundidade
Pagot, Christian Azambuja (2005) [Dissertation]Um dos algoritmos para cálculo de sombras mais eficientes existentes atualmente é o Shadow Mapping de Williams. Ele é simples, robusto e facilmente mapeável para o hardware gráfico existente. Este algoritmo conta com duas ... -
Simulating accommodation and low-order aberrations of the human eye usingWave optics and light-gathering trees
Lima, Alex Reimann Cunha (2020) [Dissertation]In this work, we present two practical solutions for simulating accommodation and loworder aberrations of optical systems, such as the human eye. Taking into account pupil size (aperture) and accommodation (focal distance), ... -
A technique for interactive shape deformation on non-structured objects
Blanco, Fausto Richetti (2007) [Dissertation]Este trabalho apresenta uma técnica para deformação interativa de objetos 3D não estruturados que combina o uso de sketches em 2D e manipulação interativa de curvas. Através de sketches no plano de imagem, o usuário cria ... -
Tone mapping reverso de alta qualidade para uma ampla gama de exposições
Kovaleski, Rafael Pacheco (2013) [Dissertation]Operadores de tone mapping reverso (RTMOs) realçam imagens e vídeos de baixa faixa dinâmica para visualização em monitores de alta faixa dinâmica. Um problema comum encontrado por operadores anteriores é a maneira com que ... -
Towards reverse engineering of industrial site plants
Araujo, Abner Matheus Costa de (2019) [Dissertation]CAD models of industrial sites are extremely important, as they provide documentation and simplify inspection, planning, modification, as well as a variety of physical and logis- tics simulations of the corresponding ... -
Visual simulation of refractive errors on monochromatic images and the evaluation of the absolute threshold for vision
Krueger, Matheus Luan (2016) [Dissertation]We describe a practical approach for modelling and simulating the visual perception of monochromatic images observed by an optical systems with low-order aberrations (i.e., myopia, hyperopia and astigmatism). It is based ...