Ação pedagógica inclusiva na educação infantil : o indiciarismo como princípio
View/ Open
Date
2022Type
Title alternative
Inclusive pedagogical action in early childhood education : evidentialism as a principle
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Ante a presença de crianças que sinalizam algum tipo de impasse na aprendizagem, deficiência ou autismo, a educação infantil é convocada a reinventar suas formas de fazer. O recorteapresentado, fragmento de uma cenacompartilha o trabalho de uma professora com um menino identificado como autista. O paradigma indiciário propõe a observação de detalhes e acontecimentos pouco evidentes no cotidiano de creches e pré-escolas, mas constitutivos da possibilidade de reconhecer as múltiplas formas de hab ...
Ante a presença de crianças que sinalizam algum tipo de impasse na aprendizagem, deficiência ou autismo, a educação infantil é convocada a reinventar suas formas de fazer. O recorteapresentado, fragmento de uma cenacompartilha o trabalho de uma professora com um menino identificado como autista. O paradigma indiciário propõe a observação de detalhes e acontecimentos pouco evidentes no cotidiano de creches e pré-escolas, mas constitutivos da possibilidade de reconhecer as múltiplas formas de habitar a instituição educativae fazer-se criança ...
Abstract
In the presence of children who show some kind of impasse in learning, disability or autism, early childhood education is called toreinvent its ways of doing. The presented scene, a fragment of a case, shares the work of a teacher with a boy identified as autistic. The evidential paradigm proposes the observation of details and events that are not very evident in the daily life of day-care centers and preschools, but that are constitutive of the possibility of recognizing the multiple ways of i ...
In the presence of children who show some kind of impasse in learning, disability or autism, early childhood education is called toreinvent its ways of doing. The presented scene, a fragment of a case, shares the work of a teacher with a boy identified as autistic. The evidential paradigm proposes the observation of details and events that are not very evident in the daily life of day-care centers and preschools, but that are constitutive of the possibility of recognizing the multiple ways of inhabiting the school and becoming a child. ...
In
Zero-a-Seis. Florianópolis: Núcleo de Estudos e Pesquisas da Educação na Pequena Infância - NUPEIN/CED/UFSC. Vol. 24, n.esp. (jul./dez. 2022), p. 794-810
Source
National
Collections
-
Journal Articles (42354)Humanities (7339)
This item is licensed under a Creative Commons License
