Identidade visual do sufrágio : uma análise visual do movimento sufragista inglês
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2024Author
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Abstract in Portuguese (Brasil)
Este trabalho analisa as campanhas visuais produzidas pelo movimento sufragista britânico entre 1908 e 1918, destacando a relevância de suas escolhas de design na construção de uma identidade visual coesa e impactante. A pesquisa utiliza os princípios do Sistema de Identidade Visual (SIV) de Peón (2001) para identificar e interpretar os elementos gráficos das peças produzidas por organizações como a Women’s Social and Political Union (WSPU) e a National Union of Women’s Suffrage Societies (NUWS ...
Este trabalho analisa as campanhas visuais produzidas pelo movimento sufragista britânico entre 1908 e 1918, destacando a relevância de suas escolhas de design na construção de uma identidade visual coesa e impactante. A pesquisa utiliza os princípios do Sistema de Identidade Visual (SIV) de Peón (2001) para identificar e interpretar os elementos gráficos das peças produzidas por organizações como a Women’s Social and Political Union (WSPU) e a National Union of Women’s Suffrage Societies (NUWSS). A metodologia baseia-se em uma análise qualitativa e temática, com foco em materiais como cartazes, banners e símbolos, explorando aspectos como uso de cores, tipografia e composição visual. Os resultados revelam como a identidade visual foi crucial para reforçar a coesão do movimento e sua capacidade de engajamento social, tornando-o uma referência estética e política. Esta pesquisa destaca a interseção entre design, comunicação visual e movimentos sociais, ampliando a compreensão sobre o papel do design na construção de narrativas de resistência e transformação social. ...
Abstract
This paper analyzes the visual campaigns produced by the British suffrage movement between 1908 and 1918, highlighting the relevance of their design choices in building a cohesive and impactful visual identity. The research uses the principles of Peón’s Visual Identity System (VIS) (2001) to identify and interpret the graphic elements of the pieces produced by organizations such as the Women’s Social and Political Union (WSPU) and the National Union of Women’s Suffrage Societies (NUWSS). The me ...
This paper analyzes the visual campaigns produced by the British suffrage movement between 1908 and 1918, highlighting the relevance of their design choices in building a cohesive and impactful visual identity. The research uses the principles of Peón’s Visual Identity System (VIS) (2001) to identify and interpret the graphic elements of the pieces produced by organizations such as the Women’s Social and Political Union (WSPU) and the National Union of Women’s Suffrage Societies (NUWSS). The methodology is based on a qualitative and thematic analysis, focusing on materials such as posters, banners and symbols, exploring aspects such as the use of colors, typography and visual composition. The results reveal how the visual identity was crucial in reinforcing the movement's cohesion and its capacity for social engagement, making it an aesthetic and political reference. This research highlights the intersection between design, visual communication and social movements, broadening the understanding of the role of design in building narratives of resistance and social transformation. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação. Curso de Comunicação Social: Habilitação em Propaganda e Publicidade.
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