Teorias educacionais subsidiadoras e subsidiárias aprendizagem colaborativa suportada por computador
View/ Open
Date
2024Author
Type
Title alternative
Subsidiary educational theories and subsidiaries to computer supported collaborative learning
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O artigo identifica como a teoria da aprendizagem colaborativa apoiada por computador (CSCL) é fundamentada pela teoria construtivista de Piaget e sócio-construtivista de Vygotsky, além darelação com outras teoriasquesalientam a importância da interação social no processo de aprendizagem. Éfundamental queos professores da Educação Básica e EnsinoSuperior crieme incorporematividades construtivistas às suas estratégias de ensino, integrando recursos computacionais para promover a aprendizagem col ...
O artigo identifica como a teoria da aprendizagem colaborativa apoiada por computador (CSCL) é fundamentada pela teoria construtivista de Piaget e sócio-construtivista de Vygotsky, além darelação com outras teoriasquesalientam a importância da interação social no processo de aprendizagem. Éfundamental queos professores da Educação Básica e EnsinoSuperior crieme incorporematividades construtivistas às suas estratégias de ensino, integrando recursos computacionais para promover a aprendizagem colaborativa entre os alunos. Por fim, o artigo aborda o potencial de aplicação da CSCL com o metaverso, um ambiente virtual que pode promoveraprendizagem, destacando experimentos ondealunos podem interagir colaborando, criando e aprendendo. ...
Abstract
The article identifies how theory of computer-supported collaborative learning (CSCL) is based on Piaget's constructivist and Vygotsky's social-constructivist theories, and the relationship with other theories that highlight the importance of social interaction in the learning process. It is essential that teachers in basic education and higher education create and incorporate constructivist activities into their teaching strategies, integrating computational resources to promote collaborative ...
The article identifies how theory of computer-supported collaborative learning (CSCL) is based on Piaget's constructivist and Vygotsky's social-constructivist theories, and the relationship with other theories that highlight the importance of social interaction in the learning process. It is essential that teachers in basic education and higher education create and incorporate constructivist activities into their teaching strategies, integrating computational resources to promote collaborative learning among students. Finally, the article addresses the potential application of CSCL with the metaverse, a virtual environment that can promote learning, highlighting experiments where students can interact, collaborating, creating and learning. ...
In
Revista da Fundarte. Montenegro, RS. Vol. 58. n. 58 (2024), e1343, p. 1-24
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40917)Humanities (7117)
This item is licensed under a Creative Commons License