A música na educação básica : reflexões a partir da legislação vigente e as possibilidades de trabalho nas escolas
View/ Open
Date
2006Type
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este texto trata da música na educação básica, refletindo sobre as possibilidades da presença dessa área do conhecimento no âmbito escolar. Apresenta trabalhos de investigação em diversas áreas, nos quais as atividades inseridas no currículo, bem como o trabalho fora do currículo têm sido desenvolvidas. Discute, também, aspectos da legislação brasileira atual na educação, em contraste com a anterior lei de diretrizes e bases da educação nacional, na perspectiva das possiblidades que se apresent ...
Este texto trata da música na educação básica, refletindo sobre as possibilidades da presença dessa área do conhecimento no âmbito escolar. Apresenta trabalhos de investigação em diversas áreas, nos quais as atividades inseridas no currículo, bem como o trabalho fora do currículo têm sido desenvolvidas. Discute, também, aspectos da legislação brasileira atual na educação, em contraste com a anterior lei de diretrizes e bases da educação nacional, na perspectiva das possiblidades que se apresentam para o trabalho musical nas escolas. Por fim, trata do ensino da música na perspectica das relações entre pessoas e músicas (KRAEMER, 2000). ...
Abstract
This text aims at discussing music in basic education, and the possibilities of the presence of this area of knowledge in the school extent. It presents works of investigation in several areas, in wich the activities inserted in the curriculum as well as out of it, has been developed. It lso discusses aspects of the Brazilian current legislation, concerning education in contrast with the previous law of directives and parameters of the national education, in the perspective of the possibilities ...
This text aims at discussing music in basic education, and the possibilities of the presence of this area of knowledge in the school extent. It presents works of investigation in several areas, in wich the activities inserted in the curriculum as well as out of it, has been developed. It lso discusses aspects of the Brazilian current legislation, concerning education in contrast with the previous law of directives and parameters of the national education, in the perspective of the possibilities presented regarding musical work in the scools. Finally, it shows the teaching of music in the perspective of the relations between people and music (KRAEMER, 2000). ...
In
Revista da Fundarte. Montenegro, RS. Vol. 6, n. 11/12 (jan./dez. 2006), p. 60-66
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39341)
This item is licensed under a Creative Commons License
![](/themes/Mirage2Novo//images/lume/cc.png)