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dc.contributor.authorDomeneghini, Jenniferpt_BR
dc.contributor.authorYonegura, Valeria Borgespt_BR
dc.contributor.authorSilveira, André Luiz Lopes dapt_BR
dc.date.accessioned2023-09-28T03:37:55Zpt_BR
dc.date.issued2023pt_BR
dc.identifier.issn2177-3300pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/265419pt_BR
dc.description.abstractUsually, the research about urban parks, cyclists, and the cycling network are not evaluated together, nor are their interactions, resulting in a need to understand the correlations between these issues related to both urban and environmental design. This study's goals are to better understand the links between urban parks with adjacent bike lanes and cyclists that visit the urban parks in Porto Alegre/RS/Brazil. Intercept surveys were conducted in this study, with questionnaires distributed online and in person to cyclists who frequent any of these locations. The key findings revealed that having bike routes next to parks is a significant component in encouraging cyclists to use them; there are numerous motivations for cyclists to use these areas, with leisure being the most common. As a result of this data, it is conceivable to conclude that urban parks and bicycle infrastructure in the city should be rethought simultaneously, as they are highly associated.en
dc.description.abstractGeralmente, as pesquisas sobre parques urbanos, ciclistas e rede cicloviária não são avaliadas em conjunto, nem suas interações, resultando na necessidade de entender as correlações entre essas questões relacionadas ao desenho urbano e ambiental. O objetivo deste estudo é conhecer melhor as ligações entre parques urbanos com ciclovias adjacentes e ciclistas que visitam os parques urbanos de Porto Alegre/RS/Brasil. Neste estudo, foram realizadas pesquisas de interceptação, com questionários distribuídos online e pessoalmente para ciclistas que frequentam qualquer um desses locais. São inúmeras as motivações para os ciclistas utilizarem essas áreas, sendo o lazer a mais comum. Como resultado desses dados, é concebível concluir que os parques urbanos e a infraestrutura cicloviária na cidade devem ser repensados simultaneamente, pois estão altamente associados.pt_BR
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoengpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Percurso. Maringápt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectParquept_BR
dc.subjectUrban parksen
dc.subjectCyclisten
dc.subjectCicloviaspt_BR
dc.subjectCiclistaspt_BR
dc.subjectBike lanesen
dc.subjectBicicletapt_BR
dc.titleUrban parks with adjacent bike lanes: a factor in attracting cyclist users?pt_BR
dc.title.alternativeParques urbanos com ciclovias adjacentes : um fator de atração de ciclistas?pt
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb001174345pt_BR
dc.type.originEstrangeiropt_BR


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