Análise e Recomendação de trajetos de aprendizagem em mundos virtuais
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Date
2017Author
Type
Title alternative
Tracking and Assessment of Student’s in Virtual Worlds
Abstract in Portuguese (Brasil)
Non-Player Characters são entidades programáveis que executam atividades pré-definidas. Eles podem ser utilizados nos mundos virtuais no papel de tutores que auxiliam os alunos durante atividades educacionais, tendo como base informações coletadas durante as interações destes. Este artigo apresenta uma proposta de uso de agentes NPC em mundos virtuais para prover sugestões de trajetórias de aprendizagem com base nas interações dos indivíduos. Foi utilizado o ambiente OpenSim onde, através de sc ...
Non-Player Characters são entidades programáveis que executam atividades pré-definidas. Eles podem ser utilizados nos mundos virtuais no papel de tutores que auxiliam os alunos durante atividades educacionais, tendo como base informações coletadas durante as interações destes. Este artigo apresenta uma proposta de uso de agentes NPC em mundos virtuais para prover sugestões de trajetórias de aprendizagem com base nas interações dos indivíduos. Foi utilizado o ambiente OpenSim onde, através de scripts de monitoramento das atividades foram formuladas sugestões de trajetórias. Como resultados, através do feedback positivo dos participantes constatou-se que os agentes NPC propuseram de forma eficaz trajetórias de aprendizagem. ...
Abstract
NPC agents can be used in virtual worlds in the role of tutors, who assist students during educational activities, based on information collected during their interactions. This article presents a proposal to use NPC agents in virtual worlds to provide suggestions for learning trajectories based on the interactions of individuals. OpenSim environment was used, using scripts to monitor the students and formulate the suggestions by the agents. As results, it was verified the feasibility of this p ...
NPC agents can be used in virtual worlds in the role of tutors, who assist students during educational activities, based on information collected during their interactions. This article presents a proposal to use NPC agents in virtual worlds to provide suggestions for learning trajectories based on the interactions of individuals. OpenSim environment was used, using scripts to monitor the students and formulate the suggestions by the agents. As results, it was verified the feasibility of this proposal with the correct functioning of the resources in the tests performed and positive feedback from the participants. ...
In
RENOTE: Novas Tecnologias na Educação. Vol. 15, n. 1 (2017), p. [1]-10.
Source
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