Laboratórios educacionais virtuais como promotores do estado de flow e da aprendizagem ativa
View/ Open
Date
2018Type
Title alternative
Virtual educational LABS as promoters of the flow state and the active learning
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
As novas gerações de alunos que estão nas salas de aula são habituadas com os jogos eletrônicos e com a permanente conexão com a Internet. Frente a esta nova realidade, a educação enfrenta o desafio de utilizar recursos tecnológicos semelhantes aos que o aluno está acostumado, proporcionando atividades práticas em laboratório; de forma que os conceitos teóricos recebidos em sala de aula possam ser aplicados em um ambiente virtual gamificado. Este trabalho apresenta um Laboratório Educacional Vi ...
As novas gerações de alunos que estão nas salas de aula são habituadas com os jogos eletrônicos e com a permanente conexão com a Internet. Frente a esta nova realidade, a educação enfrenta o desafio de utilizar recursos tecnológicos semelhantes aos que o aluno está acostumado, proporcionando atividades práticas em laboratório; de forma que os conceitos teóricos recebidos em sala de aula possam ser aplicados em um ambiente virtual gamificado. Este trabalho apresenta um Laboratório Educacional Virtual (LEV) que busca propiciar o estado de Flow e a aprendizagem ativa. O LEV foi validado por 49 estudantes, dos 15 aos 20 anos, os quais apresentaram indícios de Flow e melhoria na aprendizagem. ...
Abstract
The new generations of students in classrooms are accustomed to electronic games and the permanent connection to the Internet. Faced with this new reality, education confront the challenge of using technological resources similar to those that the student is accustomed to, providing practical activities in the laboratory; so that theoretical concepts received in the classroom can be applied in a virtual environment. This work presents a Virtual Educational Laboratory (VEL) that seeks to provide ...
The new generations of students in classrooms are accustomed to electronic games and the permanent connection to the Internet. Faced with this new reality, education confront the challenge of using technological resources similar to those that the student is accustomed to, providing practical activities in the laboratory; so that theoretical concepts received in the classroom can be applied in a virtual environment. This work presents a Virtual Educational Laboratory (VEL) that seeks to provide the state of Flow and active learning. The VEL was validated by 49 students, from 15 to 20 years old, who presented signs of Flow and improvement in learning. ...
In
RENOTE: Novas Tecnologias na Educação. Vol. 16, n. 2 (2018), p. 220-229
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40281)Humanities (6919)
This item is licensed under a Creative Commons License