O uso de vídeos autênticos para ilustrar o uso do present perfect
View/ Open
Date
2010Advisor
Academic level
Graduation
Abstract in Portuguese (Brasil)
Atividades com vídeos autênticos têm sido utilizadas em sala de aula para ensino de língua com foco em compreensão oral. Este trabalho tem o objetivo de propor uma atividade de vídeo autêntico, não só como compreensão oral, mas também como instrumento para ilustrar um tópico gramatical. Para isso, apresento uma proposta de atividade de vídeo, baseada em Hedge (2000) e o resultado de sua aplicação em turmas de um curso livre. A discussão sobre o uso de material autêntico baseia-se nos trabalhos ...
Atividades com vídeos autênticos têm sido utilizadas em sala de aula para ensino de língua com foco em compreensão oral. Este trabalho tem o objetivo de propor uma atividade de vídeo autêntico, não só como compreensão oral, mas também como instrumento para ilustrar um tópico gramatical. Para isso, apresento uma proposta de atividade de vídeo, baseada em Hedge (2000) e o resultado de sua aplicação em turmas de um curso livre. A discussão sobre o uso de material autêntico baseia-se nos trabalhos dos autores Bressan (2002) e Foppoli (2010). ...
Abstract
Authentic video activities have been used in English language learning classrooms with focus on oral comprehension. This paper aims at presenting an authentic video activity whose objective is not only to promote listening comprehension, but also to be used as a tool to illustrate a specific grammar point. Thus, this paper presents an example of authentic video activity based on Hedge (2000) and the result of its use in a free course classroom. In addition, it discusses the use of authentic mat ...
Authentic video activities have been used in English language learning classrooms with focus on oral comprehension. This paper aims at presenting an authentic video activity whose objective is not only to promote listening comprehension, but also to be used as a tool to illustrate a specific grammar point. Thus, this paper presents an example of authentic video activity based on Hedge (2000) and the result of its use in a free course classroom. In addition, it discusses the use of authentic material in the classroom based on previous work by Bressan (2002) and Foppoli (2010). ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Letras. Curso de Letras: Língua Moderna: Inglês: Licenciatura.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License