Formação de professores e escola básica : perspectivas para a pedagogia
View/ Open
Date
2000Author
Type
Title alternative
Teacher education and elementary school: perspectives for pedagogy
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O artigo tem por objetivo rever como historicamente vem se constituindo a relação entre a formação do professor em curso superior e a qualificação da escola básica, para compreender as propostas que estão hoje colocadas para a formação universitária de professores, principalmente as perspectivas para a licenciatura em Pedagogia, tendo em vista o Decreto Nº 3.276/99, que transfere para os cursos normais superiores a formação de professores para a educação infantil e as séries iniciais do ensino ...
O artigo tem por objetivo rever como historicamente vem se constituindo a relação entre a formação do professor em curso superior e a qualificação da escola básica, para compreender as propostas que estão hoje colocadas para a formação universitária de professores, principalmente as perspectivas para a licenciatura em Pedagogia, tendo em vista o Decreto Nº 3.276/99, que transfere para os cursos normais superiores a formação de professores para a educação infantil e as séries iniciais do ensino fundamental. ...
Abstract
The purpose of this paper is to observe how the relationship between teacher education and the quality of elementary education has been historically constituted. This effort aims at understanding the new proposals for teacher education, at the University level, specially the perspectives to students that major in Pedagogy, taking into account the law 3.276/99. This law transfers the responsability for the formation of pre-school and elementary teachers from Universities to College-level Normal ...
The purpose of this paper is to observe how the relationship between teacher education and the quality of elementary education has been historically constituted. This effort aims at understanding the new proposals for teacher education, at the University level, specially the perspectives to students that major in Pedagogy, taking into account the law 3.276/99. This law transfers the responsability for the formation of pre-school and elementary teachers from Universities to College-level Normal Schools. ...
In
Educação & realidade. Porto Alegre. Vol. 25, n. 2 (jul./dez. 2000), p. 179-202
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39552)Humanities (6795)
This item is licensed under a Creative Commons License