Fatores individuais em aprendizagem : regra ou exceção?
View/ Open
Date
1983Author
Type
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O trabalho sugere uma nova perspectiva de prática educacional até então pouco explorada em nossa realidade, caracterizando-se por uma busca de decisões satisfatórias que dizem respeito ao manejo de informações sobre as diferenças individuais que o aluno manifesta em sala de aula. A revisão da literatura indica que as variáveis modalidade instrucional e aptidão do aluno não atuam independentemente, considerações sobre a eficácia comparativa de diferentes métodos instrucionais, geralmente necessi ...
O trabalho sugere uma nova perspectiva de prática educacional até então pouco explorada em nossa realidade, caracterizando-se por uma busca de decisões satisfatórias que dizem respeito ao manejo de informações sobre as diferenças individuais que o aluno manifesta em sala de aula. A revisão da literatura indica que as variáveis modalidade instrucional e aptidão do aluno não atuam independentemente, considerações sobre a eficácia comparativa de diferentes métodos instrucionais, geralmente necessitam de qualificações que envolvem o conhecimento das diferenças individuais do aluno. Dados apresentados reforçam o enfoque de que não existe o melhor método de ensino, mas sim aquele que melhor se ajusta a uma determinada característica do aluno. ...
Abstract
This paper suggests a new approach to educational practice, which has not so far been much explored in our context. It characterizes itself by a search for satisfactory decisions regarding the management of individual differences manifested in classroom by students. The review of the literature indicates that the variables instructional modality and student aptitude do not act independently, rather, they interact. Considerations concerning the relative efficacy of different instructional method ...
This paper suggests a new approach to educational practice, which has not so far been much explored in our context. It characterizes itself by a search for satisfactory decisions regarding the management of individual differences manifested in classroom by students. The review of the literature indicates that the variables instructional modality and student aptitude do not act independently, rather, they interact. Considerations concerning the relative efficacy of different instructional methods need to be qualified by informations regarding individual differences among students. Evidence supports the idea that there is no such thing as «the best teaching method», rather that which best fits certain student characteristics. ...
In
Educação & realidade. Porto Alegre. Vol. 8, n. 2 (maio/ago. 1983), p. 7-17
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40977)Humanities (7142)
This item is licensed under a Creative Commons License