Construindo competitividade a partir da certificação florestal : um estudo na Ervateira Putinguense, RS
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Date
2008Type
Title alternative
Bulding competitiveness from forest certification : a study of Ervateira Putinguense, RS
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente artigo busca verificar se a certificação florestal pode fazer com que competitividade epreservação ambiental convirjam para gerar vantagem competitiva para os adotantes, com base em estudode caso na única propriedade no Brasil a possuir certificação de erva-mate via FSC. A partir disso,é possível constatar que a certificação permite incremento de preço no produto final, conforme mercado,acesso a nichos de mercado (produtos ecológicos e orgânicos) e a novo mercado (indústria cosmética ...
O presente artigo busca verificar se a certificação florestal pode fazer com que competitividade epreservação ambiental convirjam para gerar vantagem competitiva para os adotantes, com base em estudode caso na única propriedade no Brasil a possuir certificação de erva-mate via FSC. A partir disso,é possível constatar que a certificação permite incremento de preço no produto final, conforme mercado,acesso a nichos de mercado (produtos ecológicos e orgânicos) e a novo mercado (indústria cosmética), com abertura de mercado potencial (indústria farmacêutica). ...
Abstract
This article intends to find out if forest certification can cause competitiveness and environmental preservation to converge in order to generate competitive advantage for those who adopt it. The analysis was based on a case study in the only property of Brazil with an FSC erva-mate (Yerba mate) certification. The study leads to two main conclusions: there is a 20% to 67% increase in the product’s final price, according to the market; access to market niches (organic and ecological products), ...
This article intends to find out if forest certification can cause competitiveness and environmental preservation to converge in order to generate competitive advantage for those who adopt it. The analysis was based on a case study in the only property of Brazil with an FSC erva-mate (Yerba mate) certification. The study leads to two main conclusions: there is a 20% to 67% increase in the product’s final price, according to the market; access to market niches (organic and ecological products), new markets (cosmetics industry); and the opening of potential markets (pharmaceutical industry). ...
In
Desenvolvimento e meio ambiente. Curitiba, PR. N. 17 (jan./jun. 2008), p. 121-132
Source
National
Collections
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