Apropriação das crianças nas brechas das aulas de multiesportes
View/ Open
Date
2020Author
Advisor
Academic level
Graduation
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este trabalho trata da infância e suas relações com as práticas corporais. O objetivo é compreender a apropriação das crianças das aulas de Multiesportes, disciplina extracurricular ofertada em uma escola particular de Porto Alegre. Para tal, realizei observações sistemáticas e redigi diários de campo descrevendo o que eu presenciava. O foco foi olhar e compreender como as crianças participavam, aprendiam, brincavam e significavam aquele tempo, espaço e atividades ofertadas. Com isso, pude iden ...
Este trabalho trata da infância e suas relações com as práticas corporais. O objetivo é compreender a apropriação das crianças das aulas de Multiesportes, disciplina extracurricular ofertada em uma escola particular de Porto Alegre. Para tal, realizei observações sistemáticas e redigi diários de campo descrevendo o que eu presenciava. O foco foi olhar e compreender como as crianças participavam, aprendiam, brincavam e significavam aquele tempo, espaço e atividades ofertadas. Com isso, pude identificar que as crianças se apropriam de brechas durante as aulas, criam vínculos e conhecem o próprio corpo. ...
Abstract
This work is about childhood and its relations with bodily practices. The goal is to understand the appropriation of children in Multisport classes, an extra-curricular subject offered in a private school in Porto Alegre. For this purpose, I made systematic observations and wrote field diaries describing what I witnessed. The focus was to observe and understand how the children participated, learned, played and perceived the meaning of that time, space and activities offered. With that, I was a ...
This work is about childhood and its relations with bodily practices. The goal is to understand the appropriation of children in Multisport classes, an extra-curricular subject offered in a private school in Porto Alegre. For this purpose, I made systematic observations and wrote field diaries describing what I witnessed. The focus was to observe and understand how the children participated, learned, played and perceived the meaning of that time, space and activities offered. With that, I was able to identify that children take advantage of gaps during classes, create bonds and know their own bodies. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Escola de Educação Física, Fisioterapia e Dança. Curso de Educação Física: Licenciatura.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License