Teatro e isolamento : uma experiência online no ensino fundamental
View/ Open
Date
2022Author
Advisor
Academic level
Graduation
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este texto é uma análise teórica sobre a experiência empírica da própria autora durante sua prática de docência de teatro, de forma online , ao longo do isolamento social devido à pandemia de Covid-19. Essa experiência também passa pela transição do sistema online de ensino para o presencial, pegando essa fase do “pós-isolamento”, mas ainda com cuidados de distanciamento. Sendo assim, propõe-se a ser um recorte desse momento tão marcante de restrições sanitárias extremadas, principalmente para ...
Este texto é uma análise teórica sobre a experiência empírica da própria autora durante sua prática de docência de teatro, de forma online , ao longo do isolamento social devido à pandemia de Covid-19. Essa experiência também passa pela transição do sistema online de ensino para o presencial, pegando essa fase do “pós-isolamento”, mas ainda com cuidados de distanciamento. Sendo assim, propõe-se a ser um recorte desse momento tão marcante de restrições sanitárias extremadas, principalmente para a educação no Brasil e, em específico, para as aulas de teatro. ...
Abstract
This text is a theoretical analysis about an empiric experience of the author itself during the practices of theater teaching, online, during the social isolation caused by the pandemics of Covid-19. This experience although passes through the transition of the online sisteme of teaching to the presidential, catching the “post-isolation” phase, but still taking care of the detachment. Therefore, it proposes to be a clipping of this striking moment of extremely sanitary restrictions, mainly to B ...
This text is a theoretical analysis about an empiric experience of the author itself during the practices of theater teaching, online, during the social isolation caused by the pandemics of Covid-19. This experience although passes through the transition of the online sisteme of teaching to the presidential, catching the “post-isolation” phase, but still taking care of the detachment. Therefore, it proposes to be a clipping of this striking moment of extremely sanitary restrictions, mainly to Brazilian education and, especially, to theater classes. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Artes. Curso de Teatro: Licenciatura.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License