Questões contemporâneas no cinema e na literatura : o desenho de uma sequência didática para o ensino de inglês como língua adicional
View/ Open
Date
2019Type
Title alternative
Contemporary issues in cinema and literature : the design of a task sequence for the teaching of English as an additional language
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este artigo apresenta o processo de elaboração de uma sequência didática produzida para uma disciplina de Inglês do curso de Letras da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Tendo como tema questões contemporâneas no cinema e na literatura, foram trabalhadas adaptações cinematográficas do conto Cinderela. As tarefas desenhadas partiram de textos autênticos, sendo a proposta de produção final uma sinopse de uma adaptação cinematográfica de uma obra literária. Como resultado, as tarefas produ ...
Este artigo apresenta o processo de elaboração de uma sequência didática produzida para uma disciplina de Inglês do curso de Letras da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Tendo como tema questões contemporâneas no cinema e na literatura, foram trabalhadas adaptações cinematográficas do conto Cinderela. As tarefas desenhadas partiram de textos autênticos, sendo a proposta de produção final uma sinopse de uma adaptação cinematográfica de uma obra literária. Como resultado, as tarefas produzidas buscam criar oportunidades de uso da língua de forma significativa e contextualizada e ampliar o trânsito dos educandos em práticas sociais que se fazem na língua-alvo. ...
Abstract
This article presents the design process of a task sequence produced for an English course of the Languages and Arts Program of the Federal University of Rio Grande do Sul. Having as its theme contemporary issues in cinema and literature, the sequence was developed around movie adaptations from the Cinderella tale. The tasks were designed from authentic texts with the final production proposed being a synopsis of a movie adaptation from a literary work. The produced tasks seek to create opportu ...
This article presents the design process of a task sequence produced for an English course of the Languages and Arts Program of the Federal University of Rio Grande do Sul. Having as its theme contemporary issues in cinema and literature, the sequence was developed around movie adaptations from the Cinderella tale. The tasks were designed from authentic texts with the final production proposed being a synopsis of a movie adaptation from a literary work. The produced tasks seek to create opportunities for both meaningful language use and broadening of students’ transit in social practices that happen in the target language. ...
In
BELT : Brazilian English Language Teaching Journal. Porto Alegre, RS. Vol. 10, n. 2 (Jul./Dec. 2019), e335861, 25 p.
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39774)
This item is licensed under a Creative Commons License