Processo de cuidar a criança hospitalizada e família : percepção de enfermeiras
View/ Open
Date
2006Type
Title alternative
Proceso de cuidar al niño hospitalizado y a la familia : percepción de la enfermera
Process of caring the hospitalized child and their families : the perception of nurses
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este estudo busca compreender a participação da família no processo de cuidado da criança hospitalizada na percepção de enfermeiras. Trata-se de uma pesquisa qualitativa exploratória, desenvolvida nas Unidades de Internação Pediátrica de um Hospital Universitário em Porto Alegre, RS, Brasil. Participaram treze enfermeiras. Para a coleta das informações utilizou-se a observação livre e entrevista semi-estruturada. A análise foi do tipo temática, sendo respeitadas as questões éticas. O estudo des ...
Este estudo busca compreender a participação da família no processo de cuidado da criança hospitalizada na percepção de enfermeiras. Trata-se de uma pesquisa qualitativa exploratória, desenvolvida nas Unidades de Internação Pediátrica de um Hospital Universitário em Porto Alegre, RS, Brasil. Participaram treze enfermeiras. Para a coleta das informações utilizou-se a observação livre e entrevista semi-estruturada. A análise foi do tipo temática, sendo respeitadas as questões éticas. O estudo destaca o processo de cuidar a criança e família que oferece subsídios para a compreensão de fatores que emanam das relações de cuidado na tríade criança-família-equipe de enfermagem. ...
Resumen
Este estudio busca comprender la participación de la familia en el proceso del cuidado al niño hospitalizado según la percepción de las enfermeras. Es una investigación cualitativa exploratoria desarrollada en -las Unidades de Internación Pediátrica de un Hospital Universitario en Porto Alegre, RS, Brasil. Participaron trece enfermeras. Para la recolección de las informaciones, se utilizó observación libre y entrevista semiestructurada. El análisis fue del tipo temático, siendo respetadas las c ...
Este estudio busca comprender la participación de la familia en el proceso del cuidado al niño hospitalizado según la percepción de las enfermeras. Es una investigación cualitativa exploratoria desarrollada en -las Unidades de Internación Pediátrica de un Hospital Universitario en Porto Alegre, RS, Brasil. Participaron trece enfermeras. Para la recolección de las informaciones, se utilizó observación libre y entrevista semiestructurada. El análisis fue del tipo temático, siendo respetadas las cuestiones éticas. El estudio destaca el proceso de cuidar al niño y a la familia que ofrece aportaciones para la comprensión de factores que emanan de las relaciones de cuidado en la tríada niño-familia-equipo de enfermería. ...
Abstract
This study aims at understanding the participation of the family in the process of caring the hospitalized child from the perception of nurses. This qualitative and exploratory study was carried out at the Pediatric Inpatient Units of Internment of a University Hospital in Porto Alegre, RS, Brazil. Thirteen nurses were included. Data were collected using free observation and semi-structured interviews. Thematic analysis was applied, taking into account ethical considerations. The study highligh ...
This study aims at understanding the participation of the family in the process of caring the hospitalized child from the perception of nurses. This qualitative and exploratory study was carried out at the Pediatric Inpatient Units of Internment of a University Hospital in Porto Alegre, RS, Brazil. Thirteen nurses were included. Data were collected using free observation and semi-structured interviews. Thematic analysis was applied, taking into account ethical considerations. The study highlights the process of care of the child and the family, providing support for the understanding issues derived from care relationships in the triad child-family-nursing team. ...
In
Revista gaúcha de enfermagem. Porto Alegre. Vol. 27, n. 4 (dez. 2006), p. 575-582
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40917)Health Sciences (10934)
This item is licensed under a Creative Commons License