Os saberes e os sabores do brincar com a geografia na infância
View/ Open
Date
2021Type
Title alternative
The knowledge and flavors of playing with geography in childhood
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Com a intencionalidade de reconhecer os saberes geográficos no contexto da Educação Infantil, inicialmente buscamos levantar a importância de um olhar para a especificidade dessa etapa e da riqueza que as crianças nos trazem com suas vivências em relação aos saberes geográficos por meio do ato de brincar. Este texto também retrata a construção das relações espaciais pelos Campos de Experiências da Base Nacional Comum Curricular (BNCC) da Educação Infantil e as discussões de como os conceitos de ...
Com a intencionalidade de reconhecer os saberes geográficos no contexto da Educação Infantil, inicialmente buscamos levantar a importância de um olhar para a especificidade dessa etapa e da riqueza que as crianças nos trazem com suas vivências em relação aos saberes geográficos por meio do ato de brincar. Este texto também retrata a construção das relações espaciais pelos Campos de Experiências da Base Nacional Comum Curricular (BNCC) da Educação Infantil e as discussões de como os conceitos de Geografia devem estar presentes na concepção da formação de professores da Educação Infantil para que sejam complexizados nas observações e planejamentos das mediações dos objetivos de aprendizagens. A reflexão está voltada na criança, para a criança e com a criança. ...
Abstract
With the intention of recognizing geographic knowledge in the context of Early Childhood Education, we initially sought to raise the importance of looking at the specificity of this stage and the wealth that children bring us with their experiences in relation to geographic knowledge through the act of playing. This article also portrays the construction of spatial relationships by the " Fields of Experience from Brazilian Common National Base Childhood Education". Discussions of how the concep ...
With the intention of recognizing geographic knowledge in the context of Early Childhood Education, we initially sought to raise the importance of looking at the specificity of this stage and the wealth that children bring us with their experiences in relation to geographic knowledge through the act of playing. This article also portrays the construction of spatial relationships by the " Fields of Experience from Brazilian Common National Base Childhood Education". Discussions of how the concepts of Geography should be present in the conception of teachers training of Early Childhood Education in order to be complexed in the remarks and planning of learning objectives. The reflection is focused on the child, to the child and with the child. ...
In
Castrogiovanni, Antônio Carlos . . [et al.] (Orgs.). Movimentos para ensinar geografia : revoluções [recurso eletrônico]. Goiânia: C&A Alfa Comunicação, 2021. p. [219]-236
Collections
-
Books and Books Chapters (5725)Humanities (1800)
This item is licensed under a Creative Commons License