Educação sexual da criança
View/ Open
Date
1981Author
Type
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Incluindo um relato histórico o artigo aborda o sexo na sociedade atual como sendo percebido dentro de conotações que tem suas origens em aspectos culturais e de relacionamento entre os povos, em preceitos religiosos e nas teorias da Psicologia e da Educação. Enfatiza o enfoque EDUCAÇÃO como um processo formativo, sempre global, e não exclusivamente informativo. Coloca a informação, a orientação como um complemento didático desta educação. Fundamenta a educação sexual da criança em três premiss ...
Incluindo um relato histórico o artigo aborda o sexo na sociedade atual como sendo percebido dentro de conotações que tem suas origens em aspectos culturais e de relacionamento entre os povos, em preceitos religiosos e nas teorias da Psicologia e da Educação. Enfatiza o enfoque EDUCAÇÃO como um processo formativo, sempre global, e não exclusivamente informativo. Coloca a informação, a orientação como um complemento didático desta educação. Fundamenta a educação sexual da criança em três premissas básicas: 1) relacionamento da criança na família; 2) reconhecimento e apoio dos pais nas fases evolutivas do desenvolvimento da criança; 3) respeito profundo a situação que respondam a perguntas-chave: quando? como? e o que? ...
Abstract
lncorporating an historical account, the article deals with sex in present society, as viewed through the frame of connotations rooted on cultural and internation relationship aspects, as weH as on religious concepts and theories of Psychology. lt emphasizes the aspect of EDUCATION as a formative process, always global, never exclusively informative. lt places information and orientation as a didatic complement to this education. lt founds the sexual education of the child upon three basic prem ...
lncorporating an historical account, the article deals with sex in present society, as viewed through the frame of connotations rooted on cultural and internation relationship aspects, as weH as on religious concepts and theories of Psychology. lt emphasizes the aspect of EDUCATION as a formative process, always global, never exclusively informative. lt places information and orientation as a didatic complement to this education. lt founds the sexual education of the child upon three basic premises: 1) Interrrelationship o f the child in the family. 2) Parent's recognition and acceptance of the child's evolutive and developmental phases. 3) Deep respect towards situations dealing with such key-questions as: When? Where? How? and What? ...
In
Revista gaúcha de enfermagem. Porto Alegre. Vol. 3, n. 1 (dez. 1981), p. 51-59
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40917)Health Sciences (10934)
This item is licensed under a Creative Commons License