Os desafios da educação especial na prática do AEE em Santa Cruz Cabrália-BA
Fecha
2021Otro título
The challenges of special education in the practice of AEE in Santa Cruz Cabrália-BA
Materia
Resumo
O presente estudo caracteriza-se por ser de natureza qualitativa, de cunho exploratório baseado em uma palestra realizada no I seminário Regional do Extremo Sul da Bahia sobre “os desafios da Educação Especial na prática do AEE em Santa Cruz Cabrália-BA". O objetivo geral da presente pesquisa foi procurar identificar as práticas pedagógicas utilizadas pelos professores do Atendimento Educacional Especializado - AEE da rede pública de Santa Cruz Cabrália- BA, e como fazem para incluir os alunos ...
O presente estudo caracteriza-se por ser de natureza qualitativa, de cunho exploratório baseado em uma palestra realizada no I seminário Regional do Extremo Sul da Bahia sobre “os desafios da Educação Especial na prática do AEE em Santa Cruz Cabrália-BA". O objetivo geral da presente pesquisa foi procurar identificar as práticas pedagógicas utilizadas pelos professores do Atendimento Educacional Especializado - AEE da rede pública de Santa Cruz Cabrália- BA, e como fazem para incluir os alunos com deficiência no processo de ensino e aprendizagem. Metodologia: Os docentes responderam um questionário semiestruturado e entregaram um pequeno relato sobre as práticas por e-mail sobre as atividades e os materiais que utilizam para trabalhar com os alunos na sala de recursos multifuncional - AEE. Análise dos dados: Os dados coletados foram submetidos à técnica de Análise de Conteúdo, Segundo as proposições de Bardin (2002), e corresponde a uma metodologia que possibilita a descrição e a interpretação dos conteúdos das mensagens. ...
Abstract
This study is characterized by being of a qualitative nature, of an exploratory nature based on a lecture held at the 1st Regional Seminar of the Extreme South of Bahia on “the challenges of Special Education in the practice of ESA in Santa Cruz Cabrália-BA". The general objective of the present research was to try to identify the pedagogical practices used by the teachers of the Specialized Educational Service - AEE of the Public Network of Santa Cruz Cabrália-BA, and how to include students w ...
This study is characterized by being of a qualitative nature, of an exploratory nature based on a lecture held at the 1st Regional Seminar of the Extreme South of Bahia on “the challenges of Special Education in the practice of ESA in Santa Cruz Cabrália-BA". The general objective of the present research was to try to identify the pedagogical practices used by the teachers of the Specialized Educational Service - AEE of the Public Network of Santa Cruz Cabrália-BA, and how to include students with disabilities in the teaching and learning process.The teachers answered a semi-structured questionnaire and delivered a short report on their practices by e-mail, the activities and the materials they use when working with students in the multifunctional resource room - AEE Data analysis: The data collected were submitted to the Content Analysis technique , According to the propositions of Bardin (2002), and corresponds to a methodology that allows the description and interpretation of the contents of the messages. We need to increasingly value qualified human resources and trained professionals to meet the needs of this public in question, so that this type of practice is carried out in any type of school to better meet the specific needs of each student and the demand of the context. ...
En
Brazilian Journal of Development [recurso eletrônico]. São José dos Pinhais, PR. Vol. 7, n. 4 (Abr. 2021), p. 41212-41230.
Origen
Nacional
Colecciones
-
Artículos de Periódicos (41081)Ciencias Humanas (7147)
Este ítem está licenciado en la Creative Commons License