O ensino de atenção primária à saúde : avaliação diagnóstica e formativa através de microcomputadores
View/ Open
Date
1992Author
Type
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O estudo visa explorar a utilização de Avaliação Formativa por Microcomputador no ensino de Atenção Primária à Saúde. O experimento é constituído de oito módulos, programados no software básico “ Avaliação Formativa”. Para cada módulo, foi organizado um banco de questões com três modalidades de feedbacks. A mostra inclui 16 sujeitos. Os resultados mostram que a Avaliação Formativa por Microcomputador proporcionou domínio cognitivo significativamente superior aos estudantes quando comparada à in ...
O estudo visa explorar a utilização de Avaliação Formativa por Microcomputador no ensino de Atenção Primária à Saúde. O experimento é constituído de oito módulos, programados no software básico “ Avaliação Formativa”. Para cada módulo, foi organizado um banco de questões com três modalidades de feedbacks. A mostra inclui 16 sujeitos. Os resultados mostram que a Avaliação Formativa por Microcomputador proporcionou domínio cognitivo significativamente superior aos estudantes quando comparada à instrução tradicional, porém não proporcionou um desempenho significativamente superior aos alunos que interagiram com este software. ...
Abstract
The study aims to explore the utilization of the Forma-tive Evaluation by the microcomputer in the teaching of pri-mary attention to the heatth. The experiment is composed of eight modules, programmed in Basic software "Formativa Evaluation". For each module, a "Question Bank" with three sorts of feedbacks was organized. The sample includes 16 subjects. The results show that the Formativa Evaluation by Microcomputer proportioned to the students a cognitiva domain significantly higher than the t ...
The study aims to explore the utilization of the Forma-tive Evaluation by the microcomputer in the teaching of pri-mary attention to the heatth. The experiment is composed of eight modules, programmed in Basic software "Formativa Evaluation". For each module, a "Question Bank" with three sorts of feedbacks was organized. The sample includes 16 subjects. The results show that the Formativa Evaluation by Microcomputer proportioned to the students a cognitiva domain significantly higher than the traditional instruction. However, it didn't provida a significantly superior perfor-mance to the students who experienced this system. ...
In
Revista gaúcha de enfermagem. Porto Alegre. Vol. 13, n. 2 (jul. 1992), p. 5-10
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40021)Health Sciences (10691)
This item is licensed under a Creative Commons License