Integração de diferentes mídias digitais no ensino de Geometria : uma experiência com o oitavo ano do Ensino Fundamental
View/ Open
Date
2014Type
Title alternative
Integration of different digital media in teaching geometry : an experience with the eighth grade of elementary school
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente artigo apresenta uma proposta de ensino de conceitos de Geometria integrando diferentes mídias digitais e recursos didáticos. O objetivo central do trabalho foi desenvolver uma proposta que integrasse diferentes mídias digitais no ensino de ângulos, retas paralelas, triângulos, soma dos ângulos internos, bissecção e trissecção de ângulos, além de disponibilizar um website composto por uma sequência didática envolvendo definições, resoluções de problemas, vídeos, glossário de termos e ...
O presente artigo apresenta uma proposta de ensino de conceitos de Geometria integrando diferentes mídias digitais e recursos didáticos. O objetivo central do trabalho foi desenvolver uma proposta que integrasse diferentes mídias digitais no ensino de ângulos, retas paralelas, triângulos, soma dos ângulos internos, bissecção e trissecção de ângulos, além de disponibilizar um website composto por uma sequência didática envolvendo definições, resoluções de problemas, vídeos, glossário de termos e atividades a serem desenvolvidas com materiais manipulativos e com o software GeoGebra. Para analisar a proposta e o avanço dos alunos, utilizou-se como referenciais teóricos Vergnaud (1993) e Gravina (1996, 2001). ...
Abstract
This article presents a proposal for teaching the concepts of geometry by integrating different digital media and teaching resources. The central aim of the study was to develop a proposal that integrates different digital media in teaching angles, parallel lines, triangles, angle sum, bisection and trisection of angles, in addition to providing a website consists of a didactic sequence involving definitions, resolutions problems, videos, glossary of terms and activities to be undertaken with m ...
This article presents a proposal for teaching the concepts of geometry by integrating different digital media and teaching resources. The central aim of the study was to develop a proposal that integrates different digital media in teaching angles, parallel lines, triangles, angle sum, bisection and trisection of angles, in addition to providing a website consists of a didactic sequence involving definitions, resolutions problems, videos, glossary of terms and activities to be undertaken with manipulative materials and the GeoGebra software . To analyze the proposal and the progress of the students, was used as theoretical frameworks Vergnaud (1993 ) and Gravina (1996, 2001). ...
In
RENOTE : revista novas tecnologias na educação. Porto Alegre. Vol. 12, n. 2 (dez. 2014), [10 f.]
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39774)Exact and Earth Sciences (6068)
This item is licensed under a Creative Commons License