Mapeamento de competências : um foco no aluno da educação a distância
View/ Open
Date
2012Type
Title alternative
Mapping skills : a focus on the student's of distance learning
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente artigo tem como objetivo apresentar um mapeamento de competências necessárias aos alunos da Educação a Distância (EAD). O estudo estabelece uma relação entre as competências e os alunos da modalidade a distância, destacando os conhecimentos, as habilidades e as atitudes vinculados a este modelo de ensino. Através da abordagem quali-quanti, por meio do estudo de caso exploratório e único realizou-se o mapeamento através da realização de um curso de extensão, que incluiu entrevistas e ...
O presente artigo tem como objetivo apresentar um mapeamento de competências necessárias aos alunos da Educação a Distância (EAD). O estudo estabelece uma relação entre as competências e os alunos da modalidade a distância, destacando os conhecimentos, as habilidades e as atitudes vinculados a este modelo de ensino. Através da abordagem quali-quanti, por meio do estudo de caso exploratório e único realizou-se o mapeamento através da realização de um curso de extensão, que incluiu entrevistas e questionários. A análise consistiu na avaliação dos dados e no mapeamento final, constituído por um quadro de doze competências, quais são: fluência digital, autonomia, organização, planejamento, administração do tempo, comunicação, reflexão, presencialidade virtual, autoavaliação, auto-motivação, flexibilidade e trabalho em equipe. ...
Abstract
The present paper aims at mapping the competences requerid for e-learning students. The study establishes a relationship between skills and students of the distance mode, highlighting the knowledge, skills and attitudes related to this teaching model. Through qualitative and quantitative approach, through the exploratory case study was carried out and only the mapping by performing an extension course, which included interviews and questionnaires. The analysis consisted of an evaluation of the ...
The present paper aims at mapping the competences requerid for e-learning students. The study establishes a relationship between skills and students of the distance mode, highlighting the knowledge, skills and attitudes related to this teaching model. Through qualitative and quantitative approach, through the exploratory case study was carried out and only the mapping by performing an extension course, which included interviews and questionnaires. The analysis consisted of an evaluation of the data and the final mapping, consisting of a framework of twelve competencies, which include: digital fluency, autonomy, organization, planning, time management, communication, reflection, presentiality virtual, self-assessment, self-motivation, flexibility and teamwork. ...
In
RENOTE : revista novas tecnologias na educação. Vol. 10, n. 3 (jan. 2012), 11 f.
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39341)Humanities (6730)
This item is licensed under a Creative Commons License
![](/themes/Mirage2Novo//images/lume/cc.png)