Mediação pedagógica em ambientes virtuais de ensino-aprendizagem através de agentes de mineração de dados educacionais
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Date
2011Type
Title alternative
Pedagogical mediation in environments of virtual teaching and learning through agents of educational data mining
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este trabalho apresenta a proposta de uma arquitetura de agentes inteligentes para mineração de indícios de mediação da aprendizagem em ambientes virtuais de ensinoaprendizagem. Os indícios são a base para identificação de níveis de regulação dos alunos. Tais níveis de regulação indicarão estratégias pedagógicas ao professor para auxílio no processo de mediação pedagógica. Neste artigo é apresentada a arquitetura de agentes, bem como, resultados preliminares da aplicação de testes para classifi ...
Este trabalho apresenta a proposta de uma arquitetura de agentes inteligentes para mineração de indícios de mediação da aprendizagem em ambientes virtuais de ensinoaprendizagem. Os indícios são a base para identificação de níveis de regulação dos alunos. Tais níveis de regulação indicarão estratégias pedagógicas ao professor para auxílio no processo de mediação pedagógica. Neste artigo é apresentada a arquitetura de agentes, bem como, resultados preliminares da aplicação de testes para classificação do conteúdo resultante das interações dos alunos no ambiente, visando identificação dos níveis de regulação da aprendizagem. ...
Abstract
This paper shows a proposal for an intelligent agent architecture for mining of evidence for mediation in virtual learning systems. The evidences are the basis for identifying regulation levels of students. Such regulatory levels indicates teaching strategies for the teacher to aid in the process of pedagogical mediation. The agents architecture is shown in this paper, as well as preliminary results of testing for classification of the content resulting from the students’ interactions in the en ...
This paper shows a proposal for an intelligent agent architecture for mining of evidence for mediation in virtual learning systems. The evidences are the basis for identifying regulation levels of students. Such regulatory levels indicates teaching strategies for the teacher to aid in the process of pedagogical mediation. The agents architecture is shown in this paper, as well as preliminary results of testing for classification of the content resulting from the students’ interactions in the environment, aiming at identifying the regulation level of learning. ...
In
Informática na educação : teoria & prática. Porto Alegre. Vol. 14, n. 2 (jul./dez. 2011), p. 63-82
Source
National
Collections
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