Alfabetização tecnológica através da construção de blog
View/ Open
Date
2011Type
Title alternative
Technology literacy through the construction of blog
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este artigo é resultado de um estudo bibliográfico de um Blog construído por uma aluna do Curso de Pedagogia na Modalidade a Distância, tendo como campo de investigação específico a referida ferramenta. Os fundamentos deste estudo apresentam como o uso destes recursos contribui para a alfabetização tecnológica dos seus usuários. Também busca problematizar e lançar um olhar sobre esta ferramenta como espaço de construção de conhecimentos. Logo, trata-se de uma contribuição para o campo educacion ...
Este artigo é resultado de um estudo bibliográfico de um Blog construído por uma aluna do Curso de Pedagogia na Modalidade a Distância, tendo como campo de investigação específico a referida ferramenta. Os fundamentos deste estudo apresentam como o uso destes recursos contribui para a alfabetização tecnológica dos seus usuários. Também busca problematizar e lançar um olhar sobre esta ferramenta como espaço de construção de conhecimentos. Logo, trata-se de uma contribuição para o campo educacional e tecnológico a partir deste espaço virtual. ...
Abstract
This article is the result of a bibliographical study of a blog built by a student in the Course of Pedagogy in Distance mode, whose specific field of research is the mentioned tool. The foundations of this study show how the use of these resources contributes to the technological literacy of its users. It also seeks to problematize and take a look at this tool as a space for knowledge construction. Therefore, it consists of a contribution to the field of education and technology from this virt ...
This article is the result of a bibliographical study of a blog built by a student in the Course of Pedagogy in Distance mode, whose specific field of research is the mentioned tool. The foundations of this study show how the use of these resources contributes to the technological literacy of its users. It also seeks to problematize and take a look at this tool as a space for knowledge construction. Therefore, it consists of a contribution to the field of education and technology from this virtual space. ...
In
RENOTE : revista novas tecnologias na educação [recurso eletrônico]. Porto Alegre, RS. Vol. 9, n. 1 (jul. 2011), [11 p.]
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39212)Humanities (6705)
This item is licensed under a Creative Commons License