A robótica educativa no ensino de lógica de programação : uma revisão sistemática da literatura
View/ Open
Date
2018Author
Type
Title alternative
The educational robotics in programming logic teaching : a systematic review of the literature
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este artigo tem como objetivo apresentar o resultado de uma Revisão Sistemática da Literatura (RSL) dos trabalhos relacionados à utilização da Robótica Educativa no processo ensino-aprendizagem da disciplina Lógica de Programação no Brasil, publicados em artigos, dissertações e teses, entre 2013 e 2017. Para que a RSL fosse realizada, definiu-se algumas questões norteadoras e, aplicou-se critérios de inclusão e exclusão, com o propósito de selecionar, extrair e apresentar informações dos trabal ...
Este artigo tem como objetivo apresentar o resultado de uma Revisão Sistemática da Literatura (RSL) dos trabalhos relacionados à utilização da Robótica Educativa no processo ensino-aprendizagem da disciplina Lógica de Programação no Brasil, publicados em artigos, dissertações e teses, entre 2013 e 2017. Para que a RSL fosse realizada, definiu-se algumas questões norteadoras e, aplicou-se critérios de inclusão e exclusão, com o propósito de selecionar, extrair e apresentar informações dos trabalhos. Os resultados obtidos mostraram como a Robótica Educacional vem sendo conduzida no ensino médio, quais são os softwares e os kits educacionais utilizados na programação dos robôs. ...
Abstract
This paper aims to present the results of a Systematic Review of Literature (RSL) of the works related to the use of Educational Robotics in the teaching-learning process of the discipline Logic of Programming in Brazil, published in papers, dissertations and theses between 2013 and 2017. For RSL to be carried out, some guiding questions were defined and inclusion and exclusion criteria were applied, with the purpose of selecting, extracting and presenting information about the work. The result ...
This paper aims to present the results of a Systematic Review of Literature (RSL) of the works related to the use of Educational Robotics in the teaching-learning process of the discipline Logic of Programming in Brazil, published in papers, dissertations and theses between 2013 and 2017. For RSL to be carried out, some guiding questions were defined and inclusion and exclusion criteria were applied, with the purpose of selecting, extracting and presenting information about the work. The results obtained showed how educational robotics is being conducted in high school, which are the software and educational kits used in robot programming. ...
In
RENOTE : revista novas tecnologias na educação. Porto Alegre, RS. Vol. 16, n. 1 (jul. 2018), p. 1-10
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40361)Engineering (2440)
-
Journal Articles (40361)Exact and Earth Sciences (6164)
This item is licensed under a Creative Commons License