Frame analysis of microteaching in a community of practice of teachers of English as an additional language in Southern Brazil
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Date
2021Type
Title alternative
Análise de enquadramento de microteaching em uma comunidade de prática de professores de inglês como língua adicional no sul do Brasil
Subject
Abstract
The purpose of this study is to discuss the discourse practice of mi-croteaching in a teaching community consisting mainly of students pursuing the teacher certification in English as an Additional Language in southern Brazil. The study relies on qualitative methods of data generation and analysis as well as on the framework of interactional sociolinguistics. Results suggest microteaching is a highly complex practice, with a recurring pattern. Additionally, they suggest that students who are co ...
The purpose of this study is to discuss the discourse practice of mi-croteaching in a teaching community consisting mainly of students pursuing the teacher certification in English as an Additional Language in southern Brazil. The study relies on qualitative methods of data generation and analysis as well as on the framework of interactional sociolinguistics. Results suggest microteaching is a highly complex practice, with a recurring pattern. Additionally, they suggest that students who are considered successful in a microteaching session are those who produce such pattern in their micro-classes. We conclude by suggesting that informing participants about the expectations regarding the structure of microteaching before they engage in it is desirable. ...
Abstract in Portuguese (Brasil)
O objetivo deste estudo é discutir a prática discursiva do microteaching em uma comunidade de professores do sul do Brasil, composta principalmente por estudantes de Letras Inglês ou Letras Inglês-Português. O estudo ampara-se em métodos qualitativos de geração e análise de dados, bem como em Sociolinguística Interacional. Os resultados apontam que o microteaching é uma prática discursiva que tem um padrão recorrente. Observar o referido padrão, inclusive, mostrou-se ser uma premissa para o suc ...
O objetivo deste estudo é discutir a prática discursiva do microteaching em uma comunidade de professores do sul do Brasil, composta principalmente por estudantes de Letras Inglês ou Letras Inglês-Português. O estudo ampara-se em métodos qualitativos de geração e análise de dados, bem como em Sociolinguística Interacional. Os resultados apontam que o microteaching é uma prática discursiva que tem um padrão recorrente. Observar o referido padrão, inclusive, mostrou-se ser uma premissa para o sucesso das sessões de microteaching dos professores-alunos. Concluímos sugerindo que é desejável informar os participantes sobre as expectativas em relação à estrutura do microteaching previamente a seu engajamento. ...
In
BELT : Brazilian English Language Teaching Journal. Porto Alegre, RS. Vol. 12, n. 1 (2021), e40296, p. [1]-15
Source
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