Uso de técnicas de mineração de dados na extração de sequências de navegação de estudantes de um Massive Open Online Course (MOOC)
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Date
2020Type
Title alternative
Use of data mining techniques in extracting navigation sequences from Students in a Massive Open Online Course (MOOC)
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Estudantes têm objetivos, preferências e ações de interação que se diferenciam e, em MOOCs, o comportamento navegacional pode ser útil para fazer descobertas sobre a aprendizagem. Nesse contexto, este artigo relata uma pesquisa realizada com os propósitos de detectar as sequências de navegação de 906 estudantes de um MOOC com conteúdos ligados à disciplina de Química e identificar os materiais educacionais mais acessados. Técnicas de mineração de dados educacionais foram empregadas, com aplicaç ...
Estudantes têm objetivos, preferências e ações de interação que se diferenciam e, em MOOCs, o comportamento navegacional pode ser útil para fazer descobertas sobre a aprendizagem. Nesse contexto, este artigo relata uma pesquisa realizada com os propósitos de detectar as sequências de navegação de 906 estudantes de um MOOC com conteúdos ligados à disciplina de Química e identificar os materiais educacionais mais acessados. Técnicas de mineração de dados educacionais foram empregadas, com aplicação do algoritmo Apriori. Os resultados mostraram 18 sequências frequentes e indicaram que os conteúdos do primeiro módulo do curso receberam mais acessos. ...
Abstract
Students have different goals, preferences and interaction actions, and in MOOCs, the navigational behavior can be useful for making discoveries related to learning. In this context, this paper reports a research carried out with the purpose of detecting the navigation sequences of 906 students enrolled in a MOOC with content related to the discipline of Chemistry, and identify the most accessed educational materials. We employ educational data mining techniques, using the Apriori algorithm. Th ...
Students have different goals, preferences and interaction actions, and in MOOCs, the navigational behavior can be useful for making discoveries related to learning. In this context, this paper reports a research carried out with the purpose of detecting the navigation sequences of 906 students enrolled in a MOOC with content related to the discipline of Chemistry, and identify the most accessed educational materials. We employ educational data mining techniques, using the Apriori algorithm. The results showed 18 frequent sequences, and indicated that the contents of the first module of the course received more access. ...
In
EAD em Foco. Rio de Janeiro. Vol.10, n. 2 (2020)
Source
National
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Journal Articles (42354)Applied and Social Sciences (4365)
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