Modelos pedagógicos e competências em educação a distância : a construção do MP-CompEAD
View/ Open
Date
2016Type
Title alternative
Pedagogical models and competences in distance education: building the MP-CompEAD
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este artigo trata dos modelos pedagógicos e seus elementos constituintes, destacando a arquitetura pedagógica no contexto da Educação a Distância. Além disso, são descritas as competências necessárias à prática pedagógica em tal contexto. A partir desses conceitos, apresenta-se um estudo de caso sobre a construção e validação de uma proposta de modelo pedagógico baseado em competências focado para professores e tutores em EAD, intitulado MP-CompEAD. Por fim, expõem-se os resultados, evidenciand ...
Este artigo trata dos modelos pedagógicos e seus elementos constituintes, destacando a arquitetura pedagógica no contexto da Educação a Distância. Além disso, são descritas as competências necessárias à prática pedagógica em tal contexto. A partir desses conceitos, apresenta-se um estudo de caso sobre a construção e validação de uma proposta de modelo pedagógico baseado em competências focado para professores e tutores em EAD, intitulado MP-CompEAD. Por fim, expõem-se os resultados, evidenciando as suas contribuições no processo de construção de competências. ...
Resumen
This article deals with pedagogical models and their constituent elements, highlighting pedagogical architecture in the context of distance education. In addition to that, we herein describe the competences required for teaching in such a context. Based on these concepts, we present a case study about the development and validation of a proposal for a pedagogical model based on competencies aimed at teachers and tutors in distance education, called MP-CompEAD. Finally, we expose the results, sh ...
This article deals with pedagogical models and their constituent elements, highlighting pedagogical architecture in the context of distance education. In addition to that, we herein describe the competences required for teaching in such a context. Based on these concepts, we present a case study about the development and validation of a proposal for a pedagogical model based on competencies aimed at teachers and tutors in distance education, called MP-CompEAD. Finally, we expose the results, showing their possible contributions to the competence-building process. ...
In
Revista de educação pública. Cuiabá, MT. Vol. 25, n. 59/2 (maio/ago. 2016), p. 504-524
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39190)Humanities (6695)
This item is licensed under a Creative Commons License