Perambular : modo operativo em torno do barro e de Deleuze
View/ Open
Date
2017Type
Title alternative
Wandering : operative way around clay and Deleuze
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Elaborado no prazer da experiência da escrita, em confidências com imagens e trechos referentes a produção do autor-artista-professor, este artigo propõe questionamentos referentes ao posicionamento do artista frente a obras participativas e se mostra um apaixonado pela utilização da metodologia cartográfica como agenciadora de processos criativos e reflexivos em arte, como forma de potencializar liberdades e coletivos de forças. Perambula em torno do pensamento de Deleuze e da experiência-afet ...
Elaborado no prazer da experiência da escrita, em confidências com imagens e trechos referentes a produção do autor-artista-professor, este artigo propõe questionamentos referentes ao posicionamento do artista frente a obras participativas e se mostra um apaixonado pela utilização da metodologia cartográfica como agenciadora de processos criativos e reflexivos em arte, como forma de potencializar liberdades e coletivos de forças. Perambula em torno do pensamento de Deleuze e da experiência-afetação de outros corpos. De uma comunidade de 70 pessoas em Portugal, como em 30 anos de confronto, devir e desejo em torno do corpo cerâmico que o impregna e pensa. ...
Abstract
This article proposes questions about the artist in relation to community based art it evidences the cartographic as a methodology for accompanying creative and relexive collective processes in art, as a way to enhance freedoms and collective forces. It is based on Deleuze’s thought about wandering and the experience-affectation of other bodies. Elaborated since the pleasure of being author-artist-teacher who writes experiences, this study is a case focused on a Portuguese community of 70 peopl ...
This article proposes questions about the artist in relation to community based art it evidences the cartographic as a methodology for accompanying creative and relexive collective processes in art, as a way to enhance freedoms and collective forces. It is based on Deleuze’s thought about wandering and the experience-affectation of other bodies. Elaborated since the pleasure of being author-artist-teacher who writes experiences, this study is a case focused on a Portuguese community of 70 people. To deal with it, the work was based on my experience with ceramic art, more than 30 years of work that involves confrontation, becoming and desire around clay, memories and impregnations. ...
In
Revista Farol. Espírito Santo. N. 18 (2017), p. 101-110
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39566)
This item is licensed under a Creative Commons License