Pedagogia da infância surda : um sonho possível
View/ Open
Date
2020Author
Type
Title alternative
Pedagogy of deaf childhood : a possible dream
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O objetivo deste trabalho é apresentar algumas reflexões sobre a prática pedagógica voltada para a educação de crianças surdas. O uso daLibraspossibilita a essascrianças,melhor aprendizado e umaparticipação mais produtiva nas atividades.São abordados temos como a importância do professor, da famíliaeda escolana formação e na educação de crianças surdas, especialmente durante o período da Educação Infantil. Ao tratar daeducação do indivíduo surdo, buscou-se ressaltar as suas peculiaridades, reaf ...
O objetivo deste trabalho é apresentar algumas reflexões sobre a prática pedagógica voltada para a educação de crianças surdas. O uso daLibraspossibilita a essascrianças,melhor aprendizado e umaparticipação mais produtiva nas atividades.São abordados temos como a importância do professor, da famíliaeda escolana formação e na educação de crianças surdas, especialmente durante o período da Educação Infantil. Ao tratar daeducação do indivíduo surdo, buscou-se ressaltar as suas peculiaridades, reafirmando-se a importância do ensino precoce da língua de sinais, de oprofessor conhecer a Libras e acompanhar adequadamente oseu alunosurdo, avaliando osseus avanços, as suas dificuldadeserespeitando os ritmos de seu desenvolvimento. ...
Abstract
The aim of this paper is to present some reflections on the pedagogical practice focusedon the education of deaf children, among which is the game and its interferences as a generating theme for a pleasant, autonomous and playful education, being the game interpreted here in its sense, broad range involving activities such as theater, symbolic play, games, stories. As a deaf teacher engaged in the struggle for education and promotion of the deaf I am especially concerned with the acquisition of ...
The aim of this paper is to present some reflections on the pedagogical practice focusedon the education of deaf children, among which is the game and its interferences as a generating theme for a pleasant, autonomous and playful education, being the game interpreted here in its sense, broad range involving activities such as theater, symbolic play, games, stories. As a deaf teacher engaged in the struggle for education and promotion of the deaf I am especially concerned with the acquisition of Libras, the Brazilian Sign Language, as a child, as this is the natural language of the deaf. And the learning processes developed in Libras enable children to be more participative in activities. ...
In
Sinalizar. Goiânia, Goiás. Vol. 5 (2020), e63622, p. 1-14
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40361)Humanities (6937)
This item is licensed under a Creative Commons License