The analysis of writing tasks in an EAP textbook : does the book help us teach?
View/ Open
Date
2018Advisor
Academic level
Graduation
Subject
Abstract
This study aims at analysing the writing section tasks of the textbook "Q: skills for Success - Level 4” discussing their adequacy for the English for Academic Purposes teaching in the context of the Languages without Borders program. Languages without Borders is a program that is both, an academic English teaching center at Brazilian public universities and a teacher education program (VIAL, 2017; KIRSCH, 2017). Since most teachers in the program are undergraduate students, in this research, w ...
This study aims at analysing the writing section tasks of the textbook "Q: skills for Success - Level 4” discussing their adequacy for the English for Academic Purposes teaching in the context of the Languages without Borders program. Languages without Borders is a program that is both, an academic English teaching center at Brazilian public universities and a teacher education program (VIAL, 2017; KIRSCH, 2017). Since most teachers in the program are undergraduate students, in this research, we assume that the textbooks used in this context must offer support for these teachers who are still being trained. For this purpose, we analysed the tasks from the student’s book and the instructions of use from the teacher’s manual to answer the following question: Is the analysed book appropriate for the Languages without Borders context, baring in mind that most part of the staff is still learning how to teach?. We conclude that the analysed textbook can be a good tool for both students and teachers. ...
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este estudo tem por objetivo analisar as tarefas da seção de escrita do livro de inglês “Q: skills for Success - Level 4 e discutir sua viabilidade para o contexto do programa Idiomas sem Fronteiras. O Idiomas sem Fronteira é um programa que, além de ser um programa de ensino de inglês acadêmico nas universidades públicas brasileiras, é também um programa de formação de professores (VIAL, 2017; KIRSCH, 2017) Como a maioria dos professores do Programa ainda são alunos de graduação, parte-se do p ...
Este estudo tem por objetivo analisar as tarefas da seção de escrita do livro de inglês “Q: skills for Success - Level 4 e discutir sua viabilidade para o contexto do programa Idiomas sem Fronteiras. O Idiomas sem Fronteira é um programa que, além de ser um programa de ensino de inglês acadêmico nas universidades públicas brasileiras, é também um programa de formação de professores (VIAL, 2017; KIRSCH, 2017) Como a maioria dos professores do Programa ainda são alunos de graduação, parte-se do pressuposto de que os materiais adotados pelo Programa devam oferecer subsídios suficientes para este professor ainda em formação. Para tanto, foram analisadas as tarefas do livro do aluno e as instruções do Manual do Professor partindo do seguinte questionamento: a) O livro é adequado para o contexto de ensino/ aprendizagem do programa Idiomas sem Fronteiras, tendo em mente que a maioria dos professores-bolsistas está em formação?. Concluímos que o livro analisado pode ser uma boa ferramenta tanto para os alunos como para os professores. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Letras. Curso de Letras: Português e Inglês: Licenciatura.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License