Análise de erros na resolução de problemas com equações algébricas do 1º grau : um estudo com alunos do 8º ano do ensino fundamental
View/ Open
Date
2013Type
Title alternative
Error analysis in problem solving 1st degree algebraic equations : an investigation with students attending the 8th year of primary school
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
A análise de erros auxilia no processo de ensino das equações algébricas do 1º grau, pois evidencia a existência de conceitos mal formados que impedem o bom desempenho dos estudantes. O presente artigo descreve uma pesquisa qualitativa, que discute algumas hipóteses sobre as origens de erros cometidos por estudantes do 8º ano do Ensino Fundamental, de uma escola municipal da região metropolitana de Porto Alegre, na Tarefa de Resolução de Problemas com Equações Algébricas do 1º Grau (TRPEA). Os ...
A análise de erros auxilia no processo de ensino das equações algébricas do 1º grau, pois evidencia a existência de conceitos mal formados que impedem o bom desempenho dos estudantes. O presente artigo descreve uma pesquisa qualitativa, que discute algumas hipóteses sobre as origens de erros cometidos por estudantes do 8º ano do Ensino Fundamental, de uma escola municipal da região metropolitana de Porto Alegre, na Tarefa de Resolução de Problemas com Equações Algébricas do 1º Grau (TRPEA). Os resultados apontam muitos erros de ordem procedural, mas com origem em conhecimentos conceituais mal formados. ...
Abstract
The error analysis supports the teaching of 1st degree algebraic equations, since it indicates the existence of distorted concepts that inhibit good performance of students. This article presents a qualitative investigation that discusses some hypotheses about the source of errors made by students attending the 8th year of elementary school in a public school in the metropolitan area of Porto Alegre, regarding Problem Solving 1st Degree Algebraic Equations (PSAET). The results point towards man ...
The error analysis supports the teaching of 1st degree algebraic equations, since it indicates the existence of distorted concepts that inhibit good performance of students. This article presents a qualitative investigation that discusses some hypotheses about the source of errors made by students attending the 8th year of elementary school in a public school in the metropolitan area of Porto Alegre, regarding Problem Solving 1st Degree Algebraic Equations (PSAET). The results point towards many procedural errors, but derived from distorted conceptual knowledge. ...
In
Boletim GEPEM. Rio de Janeiro. No. 62 (jan./jul. 2013), p. 77-90
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40361)Humanities (6937)
This item is licensed under a Creative Commons License