Utilização de recursos tecnológicos em práticas de alfabetização
View/ Open
Date
2018Author
Advisor
Academic level
Specialization
Title alternative
Use of Technology Resources in Literacy Practices
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
A presente monografia consiste em um projeto de inserção de recursos tecnológicos e softwares em práticas significativas para contribuições nas aprendizagens acerca da leitura e escrita – alfabetização – de alunos do 2º ano do Ensino Fundamental, de uma escola da rede pública estadual do município de Parobé. Neste contexto o objetivo do trabalho é identificar e analisar a rotina de utilização dos recursos tecnológicos pelos alunos. Como contribuição pretende-se apresentar a análise da rotina, b ...
A presente monografia consiste em um projeto de inserção de recursos tecnológicos e softwares em práticas significativas para contribuições nas aprendizagens acerca da leitura e escrita – alfabetização – de alunos do 2º ano do Ensino Fundamental, de uma escola da rede pública estadual do município de Parobé. Neste contexto o objetivo do trabalho é identificar e analisar a rotina de utilização dos recursos tecnológicos pelos alunos. Como contribuição pretende-se apresentar a análise da rotina, bem como, uma reflexão sobre a construção acerca da leitura e escrita utilizando recursos tecnológicos. ...
Abstract
The present monograph consists of a project of insertion of technological resources and software in significant practices for contributions in the learning about reading and writing - literacy - of students of the 2nd year of Elementary School, of a school of the state public network of the municipality of Parobé. In this context the objective of the work is to identify and analyze the routine of use of the technological resources by the students. As a contribution we intend to present the rout ...
The present monograph consists of a project of insertion of technological resources and software in significant practices for contributions in the learning about reading and writing - literacy - of students of the 2nd year of Elementary School, of a school of the state public network of the municipality of Parobé. In this context the objective of the work is to identify and analyze the routine of use of the technological resources by the students. As a contribution we intend to present the routine analysis, as well as a reflection on the construction about reading and writing using technological resources. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Centro de Estudos Interdisciplinares em Novas Tecnologias da Educação. Curso de Especialização em Mídias na Educação.
Collections
-
Humanities (1949)
This item is licensed under a Creative Commons License