Anxiety and foreign language learning : dealing with negative emotions in the classroom
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Date
2019Author
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Academic level
Graduation
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este estudo investigou como proficiência e idade estão relacionadas à Ansiedade em Língua Estrangeira. Para isso, 88 participantes, adultos e adolescentes com diferentes níveis de proficiência, responderam ao Language History Questionnaire e à Foreign Language Classroom Anxiety Scale. A análise dos dados revelou que (1) existe uma correlação significativa negativa entre a média de proficiência autoavaliada e o nível de ansiedade dos participantes; e (2) existe uma correlação significativa posit ...
Este estudo investigou como proficiência e idade estão relacionadas à Ansiedade em Língua Estrangeira. Para isso, 88 participantes, adultos e adolescentes com diferentes níveis de proficiência, responderam ao Language History Questionnaire e à Foreign Language Classroom Anxiety Scale. A análise dos dados revelou que (1) existe uma correlação significativa negativa entre a média de proficiência autoavaliada e o nível de ansiedade dos participantes; e (2) existe uma correlação significativa positiva entre a idade dos participantes e o seu nível de ansiedade. Em outras palavras, quanto menor o nível de proficiência, maior o nível de ansiedade, e, quanto maior a idade, maior o nível de ansiedade. Os resultados deste estudo mostram que a ansiedade em língua estrangeira está relacionada à proficiência e idade. ...
Abstract
This study aimed to investigate how proficiency and age are related to Foreign Language Anxiety. 88 participants, adults and teenagers with different levels of proficiency, answered the Language History Questionnaire and the Foreign Language Classroom Anxiety Scale. The data analyses revealed that (1) there is a significant negative correlation between the participants’ mean self-assessed proficiency and level of anxiety, and (2) there is a significant positive correlation between participants’ ...
This study aimed to investigate how proficiency and age are related to Foreign Language Anxiety. 88 participants, adults and teenagers with different levels of proficiency, answered the Language History Questionnaire and the Foreign Language Classroom Anxiety Scale. The data analyses revealed that (1) there is a significant negative correlation between the participants’ mean self-assessed proficiency and level of anxiety, and (2) there is a significant positive correlation between participants’ age and their level of anxiety. In other words, the lower the proficiency level, the higher the anxiety level. Likewise, the older the participant is, the higher the anxiety level. The results of the study demonstrate that Foreign Language Anxiety is related to level of proficiency and age. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Letras. Curso de Letras: Língua Moderna: Inglês: Licenciatura.
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