Design and evaluation of a game for mobile platforms about periodic properties of the chemical elements
View/ Open
Date
2018Type
Title alternative
Projeto e avaliação de um jogo para dispositivos móveis sobre as propriedades periódicas dos elementos químicos
Subject
Abstract
This paper presents the results of two studies on Xenubi, a computer/mobile game about periodic properties of the chemical elements. These studies were aimed at evaluating Xenubi in 3 dimensions: interface usability, user preferences and learning outcomes. The usability and user preferences study focused on the understanding of the game mechanics by students from a public state school and from a private school in Brazil. The learning outcomes evaluation study was conducted in a public technical ...
This paper presents the results of two studies on Xenubi, a computer/mobile game about periodic properties of the chemical elements. These studies were aimed at evaluating Xenubi in 3 dimensions: interface usability, user preferences and learning outcomes. The usability and user preferences study focused on the understanding of the game mechanics by students from a public state school and from a private school in Brazil. The learning outcomes evaluation study was conducted in a public technical school, and sought for differences in post-test score between groups that played Xenubi as printed cards and on the computer. The results point to a consistent better understanding of the game mechanics by students from the private school and a higher performance improvement for the students who played Xenubi on the computer. ...
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este artigo apresenta os resultados de dois estudos sobre Xenubi, um jogo para computador e dispositivos móveis (celulares e tablets) sobre as propriedades periódicas dos elementos químicos. Os estudos realizados buscaram avaliar o jogo didático Xenubi em 3 dimensões: usabilidade de interface, preferências do usuário e resultados de aprendizagem. O estudo de usabilidade e preferências do usuário teve como foco a compreensão da mecânica do jogo por alunos de uma escola pública estadual e de uma ...
Este artigo apresenta os resultados de dois estudos sobre Xenubi, um jogo para computador e dispositivos móveis (celulares e tablets) sobre as propriedades periódicas dos elementos químicos. Os estudos realizados buscaram avaliar o jogo didático Xenubi em 3 dimensões: usabilidade de interface, preferências do usuário e resultados de aprendizagem. O estudo de usabilidade e preferências do usuário teve como foco a compreensão da mecânica do jogo por alunos de uma escola pública estadual e de uma escola particular. O estudo de avaliação de resultados de aprendizagem foi conduzido em uma escola técnica pública e por meio de pré e pós-testes se buscou analisar as diferenças na pontuação dos testes entre grupos que jogaram Xenubi com cartões impressos e com o computador. Os resultados apontam para uma melhor compreensão da mecânica do jogo entre alunos da escola privada e uma melhoria do desempenho dos alunos quando jogaram Xenubi no computador. ...
In
Acta scientiae : revista de ensino de ciências e matemática. Canoas. Vol. 20, n.5 (2018), p. 863-884.
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40977)Applied and Social Sciences (4187)
-
Journal Articles (40977)Exact and Earth Sciences (6198)
This item is licensed under a Creative Commons License