Ensino de latim : discussão e propostas
View/ Open
Date
2011Author
Type
Abstract in Portuguese
Este trabalho propõe uma discussão sobre ensino e aprendizagem de latim: como esse processo pode ser prazeroso e ao mesmo tempo eficaz? A partir do levantamento de alguns métodos de ensino/aprendizagem de latim e levando em conta estudos sobre aquisição da língua latina, escolhemos um que parece se coadunar mais com os nossos propósitos: Lingua Latina per se illustrata, de Hans H. Ørberg. Relatamos aqui nossas experiências com a aplicação do referido método e apresentamos propostas de adaptação ...
Este trabalho propõe uma discussão sobre ensino e aprendizagem de latim: como esse processo pode ser prazeroso e ao mesmo tempo eficaz? A partir do levantamento de alguns métodos de ensino/aprendizagem de latim e levando em conta estudos sobre aquisição da língua latina, escolhemos um que parece se coadunar mais com os nossos propósitos: Lingua Latina per se illustrata, de Hans H. Ørberg. Relatamos aqui nossas experiências com a aplicação do referido método e apresentamos propostas de adaptação e otimização do mesmo, adequando-o, desta forma, à nossa realidade no que diz respeito a objetivos, nível dos estudantes, áreas de interesse e infraestrutura. ...
Abstract
The main goal of this study is to propose a dialogue about learning and teaching Latin: how could this process be pleasurable and efficient at the same time? From the survey of some methods of learning and teaching Latin and taking into account studies on the acquisition of the Latin language, we have chosen the one that seemed best suited for our purposes: Lingua Latina per se Illustrata, by Hans H. Ørberg. In this study we reported our experience with the application of this method and presen ...
The main goal of this study is to propose a dialogue about learning and teaching Latin: how could this process be pleasurable and efficient at the same time? From the survey of some methods of learning and teaching Latin and taking into account studies on the acquisition of the Latin language, we have chosen the one that seemed best suited for our purposes: Lingua Latina per se Illustrata, by Hans H. Ørberg. In this study we reported our experience with the application of this method and presented proposals for the adaptation and optimization of it, adapting it to our reality with regard to objectives, students’ level, areas of interest and infrastructure. ...
In
Cadernos do IL. Porto Alegre, RS. N. 42 (jun. 2011), p. 320-338
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40281)
This item is licensed under a Creative Commons License