Cursos organizados por módulos : uma proposta para o desenvolvimento das habilidades de leitura em nível superior
View/ Open
Date
2013Type
Title alternative
Courses organized by modules : a proposal for the development of reading and writing skills in higher education
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este texto tem por objetivo refletir sobre uma alternativa para o ensino de leitura e produção textual em nível superior por meio de um curso organizado em módulos, no qual diferentes gêneros são trabalhados de forma a contribuir para o desenvolvimento e a consolidação das habilidades necessárias para a produção de textos da esfera acadêmica. O trabalho tem, ainda, a pretensão de suprir, parcialmente, a lacuna existente em termos de produção científica que tomam o ensino de texto e de língua po ...
Este texto tem por objetivo refletir sobre uma alternativa para o ensino de leitura e produção textual em nível superior por meio de um curso organizado em módulos, no qual diferentes gêneros são trabalhados de forma a contribuir para o desenvolvimento e a consolidação das habilidades necessárias para a produção de textos da esfera acadêmica. O trabalho tem, ainda, a pretensão de suprir, parcialmente, a lacuna existente em termos de produção científica que tomam o ensino de texto e de língua portuguesa no ensino superior como objeto de estudo. ...
Abstract
The objective of this text is to reflect on an alternative to the teaching of reading and writing in undergraduate education through a course organized in modules, in which different discourse genres and dealt with in order to contribute to the development and consolidation of the abilities necessary to the production of texts in the academic context. The work also aims at supplying, although partially, the gap, in terms of scientific production, of works that take the teaching of text and Port ...
The objective of this text is to reflect on an alternative to the teaching of reading and writing in undergraduate education through a course organized in modules, in which different discourse genres and dealt with in order to contribute to the development and consolidation of the abilities necessary to the production of texts in the academic context. The work also aims at supplying, although partially, the gap, in terms of scientific production, of works that take the teaching of text and Portuguese language in undergraduate level as an object of study. ...
In
Desenredo : revista do Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade de Passo Fundo. Passo Fundo, RS. Vol. 9, n. 1 (jan./jun. 2013), p. 42-58
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40281)
This item is licensed under a Creative Commons License